• Producţia uzinei Dacia poate creşte cu cel puţin 10% în 2025 datorită lansării modelului Bigster, deşi procesul de fabricaţie este mai complex.
  • Impozitul de 1% pe cifra de afaceri pune presiune pe industria auto, spune Mihai Bordeanu, și afectează producătorii şi furnizorii, precum Leoni, care a anunţat reduceri de personal.
  • Dacia solicită optimizarea cheltuielilor guvernamentale pentru a echilibra povara fiscală, și subliniază necesitatea unui program Rabla Plus pentru susţinerea vânzărilor de maşini electrice.

„Duster a devenit a doua cea mai bine vândută maşină Dacia în România. Este necesară lansarea unui program pentru Rabla Plus pentru a susţine vânzările de maşini electrice. Politizarea deciziilor despre importurile de maşini a încetinit viteza de reacţie şi menţine România drept cimitirul auto al Europei. Impozitul de 1% pe cifra de afaceri pune presiune pe industria auto şi afectează producătorii.“, sunt concluziile lui Mihai Bordeanu, managing director, Dacia Brand South Eastern Europe & country head, România.

Reducerea risipei şi optimizarea cheltuielilor ar trebui să fie o prioritate pentru executiv, în condiţiile în care acesta a decis la final de 2023 implementarea unui impozit de 1% din cifra de afaceri a marilor companii.

„Automobile Dacia a plătit impozitul de 1% în 2024, acum sperăm că banii vor fi folosiţi cum trebuie, însă această mutare a fost bruscă şi imprevizibilă. În auto avem marje mici şi unii furnizori au fost puşi în dificultate, cum ar fi Leoni. Opinia mea este simplă – povara trebuie împărţită, la fel şi efortul. Şi statul trebuie să îşi reorganizeze activitatea. Una este să identifici surse de venit, alta e optimizarea. Acum noi aşteptăm optimizarea. Înţele­gem efortul, dar trebuie făcut de toată lumea“, spune Mihai Bordeanu, managing director, Dacia Brand South Eastern Europe & country head, România.

Titlurile zilei

CE URMEAZĂ PENTRU IMM-URI?
BNR RĂMÂNE PRUDENTĂ
Prețul petrolului crește cu peste 1%
China promite să lupte până la capăt împotriva SUA
În februarie 2025, cifra de afaceri din retail scade cu 1%
GREENBRIER ÎNCHIDE FABRICA DIN ARAD

În contextul schimbărilor globale din industria auto, Leoni a trecut printr-un proces de reorganizare a producţiei, astfel că a demarat în 2024 o campanie de reducere de personal. În 22 iulie, produ­cătorul de cablaje din Bistriţa anunţa că are în plan reducerea cu 10% a personalului. Anunţul a venit după ce în mai Leoni a anunţat că va închide fabrica din Luduş, judeţul Mureş, unde lucrau 200 de oameni.