• Mercedes-Benz lansează un coupe CLA cu asistent virtual bazat pe AI în parteneriat cu Google, scrie Bloomberg.
  • Asistentul virtual utilizează AI pentru a interpreta cerințe vagi, cum ar fi găsirea unor restaurante apreciate sau a unui încărcător de vehicule electrice.
  • Sistemul urmează să fie lansat în Europa în vara acestui an, cu planuri de extindere pe piața americană în toamnă.

Mercedes-Benz Group AG lansează un vehicul capabil să interacționeze cu utilizatorii prin conversații. Acest concept este dezvoltat printr-un parteneriat cu Google Alphabet Inc, scrie Bloomberg.

Compania vrea să lanseze un model de coupe CLA care încorporează un asistent virtual bazat pe inteligență artificială. Acesta va fi capabil să ofere indicații de navigare și să răspundă la diverse întrebări ale șoferului. Lansarea este planificată pentru sfârșitul acestui an.

Care sunt caracteristicile asistentului virtual?

Asistentul virtual MBUX este descris ca un „majordom personal în mașină”, ce are la bază AI pentru a înțelege nevoile utilizatorilor fără comenzi explicite.

Titlurile zilei

MUSK CRITICĂ REGLEMENTĂRILE DIGITALE ALE UE
PRADA VREA SĂ CUMPERE VERSACE
CÂȚI INVESTESC ÎN 2025?
PREIA STATUL ACȚIONARIATUL ELECTRICA?
ȘOMAJUL SCADE LA 4,1% ÎN DECEMBRIE
CONSUMUL PRIVAT CREȘTE CU 8,7%

Spre exemplu, acesta poate accesa recenzii online pentru restaurante din apropiere sau oferi detalii despre specificul culinar al unui bucătar. Directorul executiv Mercedes, Ola Källenius, compară această tehnologie cu Jarvis, asistentul AI fictiv din seria Iron Man.

Thomas Kurian, CEO Google Cloud, explică utilitatea sistemului în situații practice. De exemplu, utilizatorii pot solicita identificarea unui restaurant italian similar în cazul unui trafic aglomerat. Sistemul folosește AI pentru a găsi opțiuni relevante, chiar și atunci când cerințele nu sunt foarte specifice.

Când lasează compania asistentul virtual?

Mercedes-Benz plănuiește să lanseze acest sistemîn Europa în vara acestui an și să-l introducă pe piața americană în toamnă.

Compania urmărește să revoluționeze experiența șoferilor și să integreze tehnologii avansate de inteligență artificială în viața de zi cu zi.