- Mercedes-Benz estimează o scădere a marjei de profit auto la 6%-8% în 2025, pe fondul competiției intense și al cererii fluctuante, în special pe piața chineză.
- Compania intenționează să reducă costurile de producție cu 10% până în 2027, colaborând cu furnizorii pentru a diminua cheltuielile cu materialele și a-și îmbunătăți marja de profit.
- Tensiunile comerciale cu SUA reprezintă un risc suplimentar, Donald Trump amenințând cu tarife de 25% pentru importurile auto, ceea ce ar putea afecta livrările Mercedes către această piață.
Mercedes-Benz Group anticipează o reducere a marjei de profit din producţia auto până la 6% în acest an, din cauza competiţiei intense şi a cererii inconstante pe piaţa globală, scrie Bloomberg, citat de ZF.
Advertisment
Pentru a face faţă acestor provocări, compania vrea să reducă costurile de producţie cu 10% până în 2027 şi va colabora cu furnizorii pentru a diminua cheltuielile cu materialele, anunță constructorul auto. Schimbare reprezintă o lovitură pentru strategia Mercedes de a se orienta spre segmentul premium pentru a obţine profituri mai mari, având în vedere că, în urmă cu mai puţin de trei ani, compania şi-a propus să menţină o marjă de cel puţin 8%.
Acţiunile Mercedes-Benz scad cu până la 3,8% în primele ore de tranzacţionare
Sub conducerea CEO-ului Ola Källenius, compania şi-a concentrat resursele pe modelele de lux, și a renunțat la variantele mai accesibile, precum Clasa A compactă. Totuşi, cererea slabă – în special în China – pentru modelele de top, cum ar fi limuzinele Maybach, maşinile de performanţă AMG şi SUV-ul G-Wagon, pune presiune asupra acestei strategii.
Titlurile zilei
În 2024, profitul operaţional al Mercedes scade cu 30%, iar marja sa din producţia auto scade la 8,1%, faţă de 12,6% în anul precedent. Pentru 2025, compania estimează o marjă situată între 6% şi 8%.
Directorul financiar Harald Wilhelm declară că Mercedes îşi propune să crească marja la cel puţin 10% până în 2027.
Ca şi alţi producători auto europeni, Mercedes se confruntă cu o cerere în scădere pentru vehiculele electrice, ale căror vânzări au fost sub aşteptări, în pofida investiţiilor semnificative. În acest context, mulţi producători au fost nevoiţi să reducă costurile şi să revină la îmbunătăţiri ale modelelor cu motoare termice.
În plus, tensiunile comerciale în creştere şi ameninţarea preşedintelui american Donald Trump de a impune taxe vamale suplimentare asupra importurilor auto reprezintă un alt risc pentru Mercedes, care aduce în SUA circa 63% dintre vehiculele sale. Trump a anunţat săptămâna aceasta că ar putea introduce, încă din aprilie, tarife de 25% pentru maşinile importate.