• Tarifele UE impuse în iulie reduc cu 45% numărul de mașini electrice chineze înregistrate în UE.
  • Cota de piață a mașinilor electrice chineze în UE crește la 8,5%, în ciuda scăderii vânzărilor cu 36%.
  • BYD , una dintre cele mai mari mărci chineze își dublează vânzările de mașini electrice în Europa în iulie 2024, deși tarifele sunt mai mari.

Tarifele Uniunii Europene încetinesc semnificativ afluxul de mașini electrice produse în China, din luna iulie. Măsurile impuse protejează producătorii auto europeni de concurența chineză. Companiile chineze oferă prețuri reduse datorită subvențiilor de stat și avantajelor tehnologice, în special în domeniul bateriilor. În luna iulie, numărul de mașini electrice noi înregistrate în UE de companii chineze, precum BYD și Saic Motor MG, scade cu 45% față de iunie, potrivit Dataforce.

Scăderea vânzărilor se datorează parțial grabei producătorilor de a livra mașinile înainte ca noile tarife să intre în vigoare. Noile tarife ridică taxele de import până la 48%. Ele au fost aplicate începând cu 5 iulie. Tarifele provizorii protejează industria auto europeană. Între timp, tensiunile politice între Bruxelles și Beijing cresc, scrie Bloomberg.

Producătorii chinezi de mașini electrice își accelerează planurile de asamblare în Europa

Mărcile chineze nu renunță la expansiunea lor în Europa, în ciuda noilor tarife. Vânzările scad cu 36% în cele 16 țări monitorizate. Totuși, cota de piață a mărcilor chineze pe segmentul mașinilor electrice din UE continuă să crească. În iulie 2024, aceasta ajunge la 8,5%, comparativ cu 7,4% în iulie 2023.

Titlurile zilei

CUM SE MIȘCĂ BURSELE?
NETANYAHU ȚINE UN DISCURS ÎN CONGRESUL SUA
FLORIN TALPEȘ APARE LA NYSE ȘI NMS TV
FERRARI BAGĂ CRIPTO ÎN VITEZĂ
LOEWE FURĂ PRADA
ANAF ÎȘI FACE NORMA DE COLECTARE

BYD, una dintre cele mai mari mărci chineze, continuă expansiunea agresivă în Europa. În iulie 2024, vânzările sale de mașini electrice sunt de trei ori mai mari decât în aceeași lună din 2023. MG înregistrează o scădere de 20%, iar Polestar o scădere de 42%.

Producătorii chinezi de mașini electrice își accelerează planurile de asamblare în Europa. Tarifele reprezintă o provocare, dar companii precum BYD își mențin prețurile competitive. Aceste companii își consolidează prezența pe piața europeană. Eliminarea treptată a mașinilor cu combustibili fosili până în 2035 le favorizează planurile de expansiune.