Autoturismele electrificate ajung să deţină, după primele 3 luni din 2021, o cotă de piaţă de 12,2%, dar anul 2021 a debutat cu o scădere semnificativă a înmatriculărilor de autoturisme, anunţă Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.
Advertisment
După ce, în ultimele 4 luni ale anului 2020, au fost consemnate creşteri importante ale înmatricularilor de autovehicule, anul 2021 a debutat cu o scădere semnificativă în lunile ianuarie (-46,6%) şi februarie (-18,8%), acestea fiind, într-o oarecare măsură, compensate de creşterea de 19,4% din luna martie, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.
Pe plan european, însă, după o creştere importantă în luna martie (+87,3%), primul trimestru se încheie cu o creştere generală de 3,2%.
Titlurile zilei
Top-ul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) după 3 luni din anul 2021 este condus de Dacia (4.322 unităţi), urmată de Ford (2.656 unităţi), Toyota (2.061 unităţi), Hyundai (1.844 unităţi), Volkswagen (1.833 unităţi), Skoda (1.767 unităţi), Mercedes Benz (1.541 unităţi), Renault (1.456 unităţi), BMW (956 unităţi) şi Suzuki (809 unităţi).
Autoturismele (care reprezintă cca. 79% din total) au înregistrat, în luna martie 2021, un volum de 7.752 unităţi, cu 18,7% mai mare decât în luna similară din 2020. Pe ansamblul primelor 3 luni din 2021, se înregistrează a scădere generală de 25,8% comparativ cu perioada similară a anului anterior.
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, după 3 luni din 2021, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o scădere moderată faţă de perioada similară din 2020, ajungând, astfel, la o pondere de 61,3%. În ceea ce priveşte autoturismele cu motoare diesel, şi acestea înregistrează o scădere faţă de primele 3 luni din 2020, deţinând, însă, o cotă de doar 26,5% din total.
Autoturismele „electrificate, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun si de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să deţină, după primele 3 luni din 2021, o cotă de piaţă de 12,2%, care este de 2,2 ori mai mare decât cea pe care o aveau după perioada similară a anului trecut.