- Longbow, un startup fondat de doi foști angajați Tesla, își propune să lanseze un Roadster electric înaintea celui promis de Elon Musk încă din 2017, scrie BusinessInsider.
- Primul model Longbow, Speedster, urmează să fie lansat în 2026 și va fi urmat de un Roadster mai accesibil și mai ușor, într-un segment aproape neexplorat al pieței EV.
- Strategia companiei se bazează pe externalizarea producției către furnizori, inclusiv din China, și pe valorificarea experienței extinse a fondatorilor în domeniul vehiculelor electrice.
Deși Elon Musk prezintă în 2017 o versiune reînnoită a celebrului Tesla Roadster, fanii încă așteaptă livrarea sa. Mașina electrică de 200.000 de dolari, promovată drept „cea mai rapidă mașină de producție făcută vreodată”, rămâne absentă de pe piață, iar opt ani mai târziu, clienții care achită avansuri considerabile își exprimă dezamăgirea.
Advertisment
În acest context, doi foști angajați ai Tesla, Daniel Davey și Mark Tapscott, lansează propriul startup – Longbow – cu intenția de a aduce un Roadster concurent pe piață înainte ca Tesla să reușească acest lucru, scrie BusinessInsider.
Care e viziunea fondatorilor?
Longbow ia naștere în 2023 în Marea Britanie, fondat de Daniel Davey și Mark Tapscott, alături de Jenny Keisu, fost CEO al companiei X Shore.
Titlurile zilei
Primul model al companiei este Speedster, o mașină sport decapotabilă cu producție limitată, lansată la un preț de 84.995 lire sterline (aproximativ 112.000 dolari). Aceasta este urmată de modelul Roadster, un vehicul cu design sportiv și preț estimat la 64.995 lire sterline (85.500 dolari), care servește drept replică modernă la Tesla Roadster, întârziat ani la rând.
Davey și Tapscott transformă experiența lor la Tesla
Davey și Tapscott au lucrat pentru Tesla încă din perioada de început a companiei în Europa. Ei contribuie la lansarea primelor modele, Roadster și Model S, într-o perioadă în care infrastructura pentru vehicule electrice este aproape inexistentă. Tapscott povestește cum parcurge Marea Britanie pentru a promova personal Model S, prin încărcarea unor vehicule la baruri și hoteluri, în condiții rudimentare.
După plecarea de la Tesla, cei doi colaborează cu alți actori majori din industria EV, precum Lucid, Hyundai și producători chinezi ca BYD. Această experiență vastă devine, în opinia lor, cheia pentru a evita eșecurile altor startup-uri din domeniu.
Care e strategia Longbow?
Longbow mizează pe o nișă neexplorată, mașinile sport electrice de gamă medie. Fondatorii consideră că lipsa concurenței directe oferă un avantaj strategic, iar combinația dintre pasiune pentru produs și eficiență operațională susține modelul de business.
Spre deosebire de Tesla sau Rivian, Longbow alege să cumpere majoritatea componentelor de la furnizori externi și să evite astfel investițiile uriașe în infrastructură proprie. Această abordare le permite să rămână flexibili, să obțină marje mai bune și să accelereze procesul de dezvoltare.
Care sunt planurile de livrare?
Longbow își propune să colaboreze cu furnizori locali din Marea Britanie, dar nu exclude integrarea tehnologiei chineze, mai ales în domeniul bateriilor. Tapscott și Davey, familiarizați cu piața chineză, apreciază calitatea componentelor provenite dintr-un mediu atât de competitiv.
Startup-ul își finalizează lanțul de aprovizionare cu aproximativ nouă luni înainte de data estimată a primelor livrări, programate pentru finalul anului 2026. Deși nu dezvăluie numărul rezervărilor, fondatorii descriu reacția pieței drept extrem de pozitivă pentru ambele modele, Speedster și Roadster.
Daniel Davey afirmă că, deși Tesla construiește în prezent milioane de vehicule anual, compania devine parte din status quo-ul industriei. Longbow vrea să reia spiritul inovator și să lanseze vehicule electrice sport într-un segment ignorat de alți producători.