• Dealerii auto se confruntă cu stocuri mari și costuri financiare din cauza suspendării programului RABLA, scrie ZF.
  • Tranzacțiile recente indică o concentrare a pieței auto în portofoliile marilor jucători.
  • Prețurile autovehiculelor sunt mult mai mari în România comparativ cu alte piețe europene, chiar și cu programul RABLA.

Programul RABLA este suspendat, iar dealerii auto se confruntă cu stocuri mari de mașini nevândute, pentru care plătesc dobânzi, deși există fonduri teoretice pentru 2024, conform ZF.

Aceștia se află sub presiune financiară și au în vedere că susțin costurile stocurilor și riscă să nu supraviețuiască fără ajutor din partea producătorilor. Cei mari reușesc să facă față datorită diversificării portofoliilor, dar dealerii mici au dificultăți.

Concentrarea pieței auto și marjele dealerilor sunt scăzute

Pe piața auto, au loc tranzacții de concentrare a centrelor auto în portofoliile marilor jucători, iar unele firme mici vând businessurile. De exemplu, Automobile Bavaria a cumpărat un dealer Toyota și Lexus și a adăugat mai multe mărci în portofoliu, inclusiv Volkswagen și Rolls-Royce.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

În ceea ce privește prețurile, dealerii auto se confruntă cu marje scăzute. Deși reducerile din cadrul programului RABLA ajută la vânzarea mașinilor, acestea nu sunt suficiente pentru a acoperi costurile, mai ales pentru modelele electrice. Prețurile diferă semnificativ între România și alte țări, cum ar fi Germania și Franța.