• Denis Le Vot, CEO, Dacia: „Următoarea generaţie Sandero va fi lansată la final de 2027, deci în 2025 începem proiectarea.“
  • Gama Dacia mizează pe electrificare, prin noi modele hibride şi electrice în viitor, pe măsură ce acestea reprezintă între 25% şi 30% din vânzări, în cazul Jogger şi Duster III.
  • Până acum, dezvoltarea unei maşini noi dura, în medie, circa 4 ani, însă acum, europenii urmează exemplul constructorilor din China.

Grupul Renault începe în perioada următoare dezvoltarea următoarei generaţii de Sandero, care, în premieră, va avea versiuni atât cu motoare convenţionale, pe benzină, cât şi o versiune electrică. Miza este aceea de a acoperi cât mai multe segmente ale pieţei, mai ales când vânzările de EV-uri încă sunt volatile şi depind în mare parte de subvenţii. 

Gama Dacia mizează pe electrificare, prin noi modele hibride şi electrice în viitor, pe măsură ce acestea reprezintă între 25% şi 30% din vânzări, în cazul Jogger şi Duster III.

„Grupul Renault are programul Leap 100 prin care dezvoltăm maşini în 100 de săptămâni sau doi ani. Următoarea generaţie Sandero va fi lansată la final de 2027, deci în 2025 începem proiectarea. Vom merge mai departe tot cu platforma CMF-B“, spune Denis Le Vot, CEO-ul mărcii Dacia în cadrul Grupului Renault, în conferinţa de prezentare a rezultatelor comerciale din 2024. 

Titlurile zilei

ROXANA CHIRIȚOIU MERGE LA DAVOS
CE SE ALEGE DE ENERGIE?
BM REDUCE PROGNOZA PENTRU ROMÂNIA
LOEWE ADUCE CRAFTED WORLD LA TOKYO
NOBU BEACH INN AJUNGE ÎN BARBUDA
BNR PERSEVEREAZĂ ÎN PRUDENȚĂ

Până acum, dezvoltarea unei maşini noi dura, în medie, circa 4 ani, dar odată cu creşterea competitivităţii chinezilor, care deja livrează maşini concepute într-o perioadă de numai doi ani cu ajutorul noilor soluţii IT, şi europenii încep acum să urmeze exemplul constructorilor din China, scrie ZF.