Reducerea restricţiilor, cererea pentru noile modele chiar şi pe fondul problemelor legate de componente electronice au readus Dacia pe plus. Cifra de afaceri realizată de Automobile Dacia în 2021 a fost de 21,4 mld. lei, în creştere cu 17,2% faţă de 2020, potrivit unui raport al companiei.

Creşterea vine în contextul în care producţia a rămas la un nivel similar, însă uzina a livrat maşini mai scumpe şi a demarat livrările de Jogger. Vânzările de maşini şi componente au urcat cu 17,4% la 19,39 mld. lei, exporturile accelerând cu 20,7% în timp ce în intern au scăzut cu 5,3%. De asemenea, vânzările de piese de schimb au urcat cu 14,5% la 1,1 mld. lei, la export avansul fiind de 18,4%, ritm dublu faţă de vânzările în România.

Am discutat despre subiect cu Bogdan Alecu, senior editor la Ziarul Financiar.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

“Dacia a plecat de la o producție de aproximativ 100.00 de mașini și acelea de o calitate îndoielnică și a ajuns la mașini de ultimă generație care utilizează aceeași platformă cu modelele curente ale grupului Renault, ceea ce este într-adevăr o performanță remarcabilă. Mai ales că trebuie să amintim aici că, de anul viitor, vom avea și mașini hibrid produse la Mioveni. Deci Dacia va produce un Jogger hibrid începând cu anul 2023, ceea ce reprezintă o veste bună având în vedere electrificarea industriei auto.”, a declarat Bogdan Alecu, senior editor la Ziarul Financiar.