Dacia a reuşit anul acesta două luni la rând să înregistreze un număr al înmatriculărilor de maşini noi peste cel al Renault, lucru de neimaginat în urmă cu zece ani. Brandul autohton merge contra curentului pieţei europene care continuă să se contracte.
Advertisment
„Totul depinde de ritm şi lansări, acum spre exemplu Dacia creşte şi Renault pregăteşte noi modele. Noi avem acum Renault, un brand care se mişcă precum piaţa şi este normal să se întâmple acest lucru şi o marcă precum Dacia, care nu se mişcă precum piaţa şi scoate grupul din criză“, a spus Jean Dominique Senard, preşedintele consiliului de administraţie al Grupului Renault, care săptămâna trecută a vizitat uzina de la Mioveni şi centrul de inginerie de la Bucureşti.
Denis Le Vot, CEO-ul mărcii Dacia explică faptul că Dacia şi Renault se completează în acest moment la nivel european.
Titlurile zilei
„Renault vinde acum bine Captur Hybrid, vinde vehicule comerciale, SUV-ul Austral sau Megane electric. Niciunul dintre acestea nu concurează cu vreun model din gama Dacia. Din 100 de oameni care cumpără Dacia, 60 nu au avut nici Renault şi nici Dacia, iar după 8 ani cu un model Dacia, 75% ajung să cumpere tot un model Dacia şi 25% merg către Renault, deci rămân în «familie»“, a explicat Denis Le Vot.
Dacia a venit în 2021 cu Spring, primul său model electric, care este însă produs în China iar în 2023 va veni cu Jogger Hybrid, primul model full-hybrid al gamei Dacia şi primul din România.
“Avem proiecte importante de R&D la Bucureşti. La Bucureşti este trimis un concept, iar acesta este transformat în maşină de serie aici. Motorul, sistemul de propulsie pentru Jogger Hybrid este asamblat la Mioveni”, a spus Jean Dominique Senard.