- Constructorii auto occidentali se confruntă cu scăderi de profit, costuri mari, concedieri și tranziția dificilă la vehicule electrice, ceea ce creează o „policriză”, scrie CNBC.
- UE menține obiective stricte de reducere a emisiilor, iar producătorii cer sprijin și stabilitate legislativă și compară situația cu sprijinul masiv pe care China îl acordă industriei sale auto.
- Concurența chineză, tarifele americane și fragmentarea pieței globale obligă firmele să își adapteze strategiile, în timp ce Germania anunță investiții masive în inovație și electrificare.
Marile companii auto din Occident se confruntă cu presiuni majore: profiturile scad, apar concedieri, costurile cresc, tarifele comerciale și problemele de aprovizionare persistă, concurența se intensifică, iar tranziția la vehicule electrice rămâne dificilă, conform CNBC.
Advertisment
Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, descrie situația ca pe o „furtună perfectă”, iar Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA) vorbește despre o „policriză”.
Constructorii auto cer sprijin în fața regulilor stricte ale UE
Uniunea Europeană menține obiective stricte de reducere a emisiilor: -55% până în 2030 și interzicerea vânzării de mașini pe benzină sau motorină din 2035. Producătorii cer mai mult sprijin politic și stabilitate legislativă și acuză că, spre deosebire de China, UE impune costuri mari fără să stimuleze suficient cererea.
Titlurile zilei
Concurența din partea Chinei, tarifele americane și tendințele protecționiste fragmentează piața globală și obligă firmele să își adapteze strategiile de producție și portofoliile pe piețe regionale. În paralel, constructorii investesc masiv în electrificare, hibride și inovație, dar cererea rămâne modestă, ceea ce pune presiune pe rentabilitate. Industria auto germană, prin VDA, anunță investiții de peste 320 miliarde de euro în cercetare, dezvoltare și capital în perioada 2025–2029 și mizează pe inovație pentru a depăși criza.