Olandezii de la H2Trac testează primul tractor hibrid, diferit de tractoarele existente nu numai prim modul de propulsie asigurat de un motor diesel și 6 motoare electrice.

“E primul tractor care poate lucra atât cu un ecartament de 3 metri, cât și cu unul de 2,25 metri. Fermierul poate lucra cu cauciucuri late și va avea mai puține urme de cauciucuri pe câmp și rămâne mai mult teren pentru organismele vii din sol, iar recolta va deveni mai bună, plantele vor fi mai sănătoase. Un singur șofer poate controla două tractoare. Cu două tractoare ușoare poți face aceleași lucrări, dar cu mai puțină tasare a solului.”, a declarat Paul Van Ham, CTO H2Trac.

“Avem instalat un GPS de precizie, cu care putem vira cu o toleranță de 2 centimetri, pe exact aceleași urme.”, a povestit Peter-Jan Van Ham, director H2Trac.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Tractorul funcționează cu tracțiune electrică până la descărcarea bateriei, după care intră automat în funcțiune motorul diesel, care asigură și reîncărcarea bateriei de 40 de Kilowați. Fiecare roată are un unghi de virare de 45 de grade, ceea ce permite tractorului să facă piruete elegante asemenea unui balerin. Cabina poate fi înălțată de pe telefonul mobil.

Prețul unui asemenea utilaj începe de la 280.000 de euro. H2Trac pregătește și un tractor care va funcționa cu pilă de combustie pe hidrogen și va costa 420.000 de euro. Dar acest preț vine și cu avantaje pe măsură.

“Cred că în cele din urmă, această mașină va aduce beneficii prin costurile scăzute de exploatare, sustenabilitate, recolte mai mari și întreținere. Cred că hidrogenul este viitorul pentru majoritatea fermierilor, pentru că îl vor putea produce singuri, cu mori de vânt sau alte metode.”, a mai adăugat Peter-Jan Van Ham, director H2Trac.