- China a fost cea mai mare piaţă pentru vehiculul electric utilitar sport Model Y al Tesla.
- Tesla Model Y a fost cea mai bine vândută maşină din lume în T1.
- Elon Musk a vizitat marţi China pentru prima dată în ultimii trei ani, subliniind importanţa celei mai mari pieţe electrice din lume.
China a fost cea mai mare piaţă pentru vehiculul electric utilitar sport Model Y al Tesla, ajutându-l să devină cel mai bine vândut vehicul din lume în primul trimestru al acestui an, potrivit datelor firmei de cercetare de piaţă JATO, transmise Reuters.
Advertisment
Elon Musk a vizitat marţi China pentru prima dată în ultimii trei ani, subliniind importanţa celei mai mari pieţe electrice din lume.
Tesla a vândut 267.171 de Model Y în primul trimestru al acestui an, dintre care 94.469 au fost vândute în China, mai mult decât 83.664 în Statele Unite şi 71.114 în Europa, potrivit datelor.
Titlurile zilei
În general, Statele Unite au fost cea mai mare piaţă pentru Tesla, care nu oferă o defalcare regională a vânzărilor sale globale.
Modelul Y s-a clasat pe primul loc în topul vânzărilor globale, urmat de Toyota Corolla, Toyota Hilux, Toyota Rav4 şi Toyota Camry, potrivit datelor. Model Y este singura maşină pur electrică din listă.
Musk a declarat recent pentru CNBC că tensiunile tot mai mari dintre China şi Statele Unite „ar trebui să fie o preocupare pentru toată lumea”. De asemenea, Tesla a purtat recent discuţii cu oficialii indieni despre construirea unei noi fabrici în India.
Analistul senior al JATO, Felipe Munoz, se aşteaptă ca Model Y să fie cel mai bine vândut model din lume până la sfârşitul anului 2023, din cauza reducerilor de preţ care permit modelului să acceseze beneficiile stimulentelor publice pentru vehiculele electrice.
Producţia mai mare de la noile fabrici Tesla din Texas şi Berlin şi atenuarea problemelor legate de lanţul de aprovizionare, precum şi creşterea cererii de EV în economiile dezvoltate ar trebui, de asemenea, să stimuleze vânzările Model Y, a spus el.
Spre deosebire de mulţi producători auto, Tesla are un număr limitat de modele şi variantele acestora, ceea ce a ajutat Model Y să devină cel mai bine vândut.
Analistul Dan Levy, de la Barclays, a declarat că există îngrijorări legate de faptul că Tesla se bazează prea mult pe doar două modele, Model Y şi Model 3, adăugând că Tesla ar putea avea nevoie de mai multe modele şi variante pentru a-şi extinde piaţa.
În acest an, Tesla a redus agresiv preţurile, subliniind concurenţa intensă în special în segmentul SUV, unde Model Y, modelul îmbătrânit al Tesla, se confruntă cu o serie de rivali mai noi, potrivit directorului general al Ford, Jim Farley.