- Toyota investește 44 de milioane de dolari în start-up-ul japonez Interstellar Technologies, care produce rachete ușoare, obținând un loc în consiliul companiei.
- Japonia își propune să ajungă la 30 de lansări de rachete anual până în 2030, iar Toyota vizează o competiție cu SpaceX.
- Akio Toyoda spune că interesul Toyota pentru rachete face parte dintr-un proiect mai larg de inovare în transporturi și mobilitate, inclusiv colaborarea cu JAXA pe programul Artemis.
Toyota investeşte în start-up-ul japonez Interstellar Technologies
Toyota Motor, cel mai mare producător auto din lume în funcţie de numărul anual de maşini produse, investeşte într-un start-up japonez care produce rachete uşoare în masă, potrivit Bloomberg. Interstellar Technologies Inc. anunţă că a obţinut o finanţare de 7 miliarde de yeni (44 milioane de dolari) de la Toyota, iar constructorul auto va obţine un loc în consiliul de administraţie al companiei.
Advertisment
Proiectul Japoniei de creştere a capacităţii de lansare a rachetelor
Investiţia reflectă un pas important în eforturile guvernului japonez de a sprijini dezvoltarea sectorului privat în domeniul spaţial. Totuşi, pentru companiile aflate la început, rămâne o provocare să ţină pasul într-un sector extrem de dinamic, dominat de mari giganţi precum SpaceX-ul lui Elon Musk. În timp ce Statele Unite lansează anual peste 100 de rachete şi China câteva zeci, Japonia rămâne în urma acestora, cu mai puţin de 10 lansări reuşite pe an. În 2023, Japonia a realizat doar trei lansări, potrivit Interstellar.
Care e obiectivul Japoniei pentru 2030?
În ciuda acestor cifre, Japonia îşi propune să ajungă la 30 de lansări anuale până în prima jumătate a anilor 2030. Toyota are în vedere o concurenţă directă cu SpaceX în viitorul apropiat, însă pentru a îndeplini această ambiţie, Japonia va avea nevoie de o „transformare structurală a industriei spaţiale interne”, conform Interstellar Technologies. Compania vizează să folosească expertiza Toyota în industria auto pentru a face fabricarea rachetelor mai rentabilă, eficientă şi scalabilă, aplicând metodele de producţie utilizate pentru automobile.
Titlurile zilei
Toyota vizualizează viitorul în afacerea spaţială
Akio Toyoda, preşedintele Toyota, a menţionat în cadrul târgului tehnologic CES din Las Vegas că interesul companiei pentru rachete face parte dintr-un efort mai larg de inovare în domeniul transporturilor. Toyoda subliniază că Toyota nu se limitează doar la domeniul auto, dorind să contribuie la viitorul mobilităţii, extinzându-se în zona explorării spaţiale. De asemenea, Toyota continuă să colaboreze cu Agenţia de Explorare Aerospaţială a Japoniei (JAXA) pentru dezvoltarea unui rover lunar, parte din programul Artemis al NASA, ce va permite astronauţilor să exploreze suprafaţa lunară fără a purta costume spaţiale.