• Dacia își păstrează direcția, indiferent de schimbările din Renault.
  • Leap 100 accelerează dezvoltarea și reduce costurile, scrie ZF.
  • Dacia devine mai competitivă pe piața auto europeană.

Denis Le Vot, CEO-ul mărcii Dacia, susține că plecarea lui Luca de Meo de la conducerea Grupului Renault nu afectează direcția Dacia. El afirmă că planurile sunt deja stabilite și se află în desfășurare, iar strategia mărcii rămâne fermă și coerentă, scrie ZF.

De Meo este văzut ca arhitectul repoziționării Dacia dintr-un brand low-cost într-o divizie profitabilă și strategică, însă Le Vot subliniază că Dacia își urmează propriul drum, indiferent de schimbările de la nivelul grupului.

Dacia adoptă oficial metodologia Leap 100

Un element central în strategia actuală este programul Leap 100, care reduce timpul de dezvoltare al unui model la doar 100 de săptămâni.

Titlurile zilei

Fitch Ratings avertizează România
Tesla și Nvidia dezamăgesc pe bursă în 2025
Trump impune o taxă de 10% țărilor aliniate BRIC
Musk lansează partidul politic „America Party”
ÎNCEPE MUSKARADA 2.0?
CUM SE MIȘCĂ SPHERA?

Noua generație Sandero, dezvoltată integral la RTR București, devine primul model care urmează această metodologie. Denis Le Vot confirmă aplicarea acestui sistem și în cazul Dacia.

Dacia simplifică producția și se concentrează pe client

Cedric Combemorel, deputy CTO al Grupului Renault, explică faptul că Leap 100 optimizează întregul proces: reduce etapa upstream cu 16%, dezvoltarea cu 41% și industrializarea cu 26%.

Clienții nu simt complexitatea din spatele acestor schimbări, deoarece experiența lor rămâne neschimbată. Mai mult, Dacia reduce drastic numărul de versiuni ale fiecărui model – de la zeci de mii la doar câteva relevante.

Dacia devine lider european în viteză de dezvoltare

Laurens van den Acker, chief design officer, anunță că Dacia dezvoltă un model complet nou în doar 16 luni – în paralel cu Renault Twingo. Acest ritm plasează Dacia în fruntea industriei europene în ceea ce privește viteza de execuție și răspunsul la presiunile pieței, inclusiv concurența tot mai puternică venită din partea producătorilor chinezi.

Dacia își consolidează poziția ca brand matur și profitabil

Denis Le Vot afirmă că Dacia înregistrează o marjă de profit ridicată, se află pe un trend de creștere și beneficiază de tehnologia Renault fără a crește costurile pentru client.

El consideră că plecarea lui Luca de Meo, deși simbolică, marchează mai degrabă maturizarea strategiei Dacia decât o schimbare de direcție. Marca devine astfel un pilon de încredere în cadrul Grupului Renault și un reper în industria auto europeană.