• CATL scoate pe piață o baterie electrică care are 520 km autonomie după 5 minute de încărcare.
  • BYD rămâne în cursă, dar în urmă, cu o autonomie de 470 km în 5 minute de încărcare.
  • Tesla și Mercedes-Benz nu egalează performanțele celor două companii chineze.
  • Specialiștii susțin că aceste inovații elimină frica de autonomie scăzută, scrie ZF.
  • Tensiunile geopolitice limitează extinderea rapidă în afara Chinei.

CATL, liderul global în producția de baterii pentru vehicule electrice, declanșează o nouă competiție în industria auto. Compania chineză prezintă o baterie revoluționară care promite 520 km autonomie după doar cinci minute de încărcare și depășește toate recordurile actuale. CATL provoacă giganții occidentali precum Tesla și Mercedes-Benz.

China accelerează, Occidentul ezită

CATL își reafirmă supremația în tehnologia bateriilor prin prezentarea unei versiuni noi a modelului Shenxing, care atinge o viteză de încărcare de 2,5 km autonomie pe secundă. În paralel, BYD, un alt colos chinez, oferă o autonomie de 470 km în același interval, dar rămâne în umbra CATL.

Pe de altă parte, Tesla promite 321 km în 15 minute, iar Mercedes-Benz ajunge la 325 km în 10 minute, semn că industria occidentală nu egalează încă performanțele asiatice. Acest decalaj tehnologic stârnește îngrijorări și pune presiune pe strategia de electrificare a producătorilor din Europa și SUA.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Inovația chineză provoacă, dar nu cucerește încă lumea

Inovațiile CATL și BYD cuceresc titlurile, dar extinderea globală a acestor tehnologii ridică semne de întrebare. Tensiunile geopolitice și reglementările de securitate încetinesc ritmul adoptării în afara Chinei. Experții avertizează că, în ciuda avansului tehnologic, distribuția internațională a acestor baterii întâmpină obstacole logistice, economice și politice.

Piața rămâne prudentă în fața unor promisiuni care nu garantează imediat scalabilitatea. Mesajul este clar: dacă Occidentul nu accelerează, pierde teren într-o cursă care definește viitorul mobilității.