- Din 20 aprilie, BYD intră în România cu 20 de dealeri auto.
- În următorii trei ani, BYD vrea 60 dealeri auto în România.
- Obiectivul e să devină lider de piață în România până-n 2030.
- Noua „Super e-Platform” reduce timpul de încărcare la 5 minute.
- Cu încărcare în 5 minute, BYD ajunge la o autonomie de 400 de km.
- BYD e principlaul competitor al Tesla.
- BYD vinde 4,3 milioane de mașini electrice și hibride, în 2024, global.
- În 2024, BYD are vânzări mai mari decât Tesla, dar profit mai mic.
- În 2024, BYD are venituri de 107 mld. $.
- În 2024, BYD are un profit de 5,5 mld $.
BYD devine numărul 1 la nivel global ca producător de EV-uri și inovație, spune Sorin Anagnoste, prodecan FABIZ la ASE. Iar producătorul chinez de mașini pregăteşte intrarea pe piaţa din România.
Advertisment
BYD are o reţea formată din 20 de dealeri în România, iar operaţiunile ar demara în aprilie, odată cu livrarea primelor maşini, scrie ZF. Recent, BYD prezintă un sistem care încarcă bateria complet în 5 minute, cât un plin de rezervor. Dacă poți conduce o mașină BYD timp de 80 de km cu un minut de încărcare, o mașină Tesla o folosești, pentru același interval de timp dedicat încărcării, doar 18 km, potrivit Bloomberg.
Ce spune Sorin Anagnoste, prodecan FABIZ la ASE, pentru Aleph Business?
Cu ce avantaje vine BYD în fața competitorilor și de ce crezi că BYD este lider global în producția de EV-uri? Până la urmă, știa Buffett de ce alege BYD și nu Tesla, nu?
„Bun, e bine să-ți diversifici portofoliul și atunci când o piață este destul de mare și inovativă și crește precum cea din China, este normal ca un investitor precum Buffett să mizeze și pe un campion local sau pe un potențial campion local Acum, dacă ne uităm fix la compania BYD, trebuie să menționăm că, la moment actual, aceasta produce mașini electrice, dar și multe mașini cu combustie internă cu combustie internă. Deci este un mix de mașini electrice.
Titlurile zilei
Tot lanțul de supply chain, de distribuție, al realizării unei mașini electrice este subvenționat de către statul chinez, de la extragerea mineralelor rare, la procesarea lor, la realizarea bateriilor, la electricitatea care vine în fabrică, la fabrica per se și așa mai departe. Tot lanțul acesta este subvenționat inclusiv dacă mașina se duce la export și acolo primeasc o subvenție de 10%. Deci, din acest punct de vedere, pleacă cu un avantaj foarte mare din start și anume prețul, care este foarte, foarte competitiv și de aceea au apărut aceste tarife, care se regleze într-un fel și se acopere parțial sau total această concurență neloială. America a mers pe tarife de 100%, ceea ce mie mi se par corecte, iar Europa a mers pe tarife între 16% și 45%. Deci acesta este un avantaj major și într-o piață precum este cea europeană, în care de fapt valoarea banilor a scăzut, cumpărătorii se uită la mașini pe care și le permit”, spune el.
„BYD este o mașină pe care și-o permit față de Tesla. Al doilea motiv pe care îl văd, iarăși, foarte bun este că această companie inovează cel puțin la fel de repede precum Tesla. Și este un game changer, cum să spune în business. Adică schimbă regule faptul că acum au o platformă în care poți să-ți încarci bateria pentru 400 de kilometri în 5 minute. 5 minute stai și să alimentezi, poate chiar stai mai mult până te duci la casă, până te întorci și până pleci și așa mai departe. Deci 5 minute și ai 400 de kilometri. Și asta rezolvă o mare parte din problema de anxietate pe care o creează aceste mașini, că trebuie să stai cu ele 20-30 de minute și așa mai departe.
Deci asta este unul al doilea lucru care este foarte important. Al treilea lucru este că pe măsură ce intră în alte piațe și cunosc consumatorii, își diversifică produsele, tipurile de mașini pe care le vând. Și devin și mai eficienți într-un final, cumpărând volume mai mari de materii prime și așa mai departe. Într-un final poate să oferă un preț mai competitiv. Deci mă aștept că avânzările lor să crească, să fie numărul 1 în China, mă aștept să exporte din ce în ce mai mult Și să vină cu inovații cel puțin la fel de interesante ca până acum. Atât pe partea de baterii, apropo Tesla cumpără baterii de la ei, cât și pe partea de tehnologie, mai ales software, dar și design E important de menționat că Tesla cumpără baterii și de la LG, respectiv altă companie chinezească care se cheamă Catl”, adaugă el.