• Din 20 aprilie, BYD intră în România cu 20 de dealeri auto.
  • Cu încărcare în 5 minute, BYD ajunge la o autonomie de 400 de km.
  • BYD comandă componente critice, cum ar fi cipuri Nvidia, Lidar și senzori.

Producătorul auto chinez BYD intră pe piața din România. Din aprilie, va avea 20 de dealeri auto, 7 modele electrice și plug-in hybrid pe care le poți cumpăra.

Primele showroomuri BYD vor fi deschise în București, Iași, Brașov, Timișoara, Cluj, Constanța și Pitești.

Recent, BYD prezintă un nou sistem de încărcare ultra-rapidă pentru EV-uri și promite să reducă timpul de încărcare la cinci minute, echivalent cu un plin de benzină. Noul sistem, denumit Super e-Platform, permite o autonomie de 400 km după cele 5 minute de încărcare.

Titlurile zilei

OMV Petrom și Romgaz încep forajul la Neptun Deep
Guvernul „uită“ de schema de ajutor de stat de 200 mil. €
Verdino lansează o nouă categorie de produse destinată flexitarienilor
C.E. iniţiază procedura de „suspendare a plăţilor” pentru România
One United acordă dividende de aproape 40 mil. lei către acţionari
LA REMOTE ÎNAINTE, LA BIROU ÎNAPOI?

Cum reușește BYD să standardizeze tehnologogia avansată de asistență a șoferului?

Este destul de simplu. Cei de la BYD au investit pentru termen lung, așa că ei nu au nevoie de niște furnizori externi pentru aceste sisteme ADAS. Pentru că un sistem ADAS, în mare parte, este făcut de niște senzori, camere, hardware și niște componente, niște senzori destul de mici, niște chip-uri, ca să le spunem așa. Cei de la BYD fac toate aceste lucruri in-house, adică le creează propriu, nu au nevoie de alți furnizori. Pe lângă acest lucru, ei creează. Fac mașini la o scară foarte, foarte mare, că doar anul trecut au avut peste 4 milioane de modele, iar asta înseamnă că platformele sunt modulare și toate aceste elemente pot trece la un model, la altul, fără să fie prea mari probleme. Plus că știm foarte bine, guvernul chinez investește și subvenționează și oferă foarte, foarte multe de stimulente pentru mărcile electrice din China, pentru dezvoltarea tehnologiei noi și așa mai departe”, răspunde Silvian Irimia, pentru Aleph Business.

În ce mod integrarea verticală și controlul asupra lanțului de aprovizionare contribuie la avantajul competitiv al BYD în industria auto?

Integrarea verticală, asta înseamnă, că ei își fac componentele in-house, în propria fabrică. Am văzut acum ceva timp că foarte, foarte mulți producători au avut probleme cu semiconductori, adică, se întârziau livrările, nu puteau pune anumite opțiuni pe mașini din cauza că nu erau semiconductori. Cei de la BYD au eliminat cumva și problema asta, pentru că își fac propriile baterii, își fac propriile motoare electrice, își fac proprii semiconductori, așa că tot acest timp de întârziere care a fost acum ceva ani a dispărut. Desigur, iarăși vine ideea de prețuri reduse, pentru că ei fac acest lucru. Și dacă ne uităm, BYD este printre cei mai mari producători de baterii din toată lumea, pe lângă faptul că își fac propriile baterii ei și oferă baterii către alți producători. Iar acest preț redus va continua să fie probabil și mai redus, dacă ne uităm că săptămâna trecută Northvolt, care era principalul inamic, principala armă a europenilor împotriva lui BYD, când vine vorba de producția de baterii, a dispărut. A dat faliment”, spune el.

Ce impact va avea intrarea BYD pe piața din România ?

Sunt niște mașini foarte interesante. Acum, trebuie să vedem cât de repede se va obișnui și publicul cu marca asta nouă. Ideea e că la sfârșitul acestei luni, la începutul lunii aprilie, cum spuneați și voi, o să intre BYD, o să aibă multe reprezentanțe și au chiar și un obiectiv destul de ambițios, pentru că ei speră ca în următorii 5 ani BYD să fie cea mai vândută marcă din România, depășind chiar și Dacia. Și oare cum se poate acest lucru? Pentru că BYD oferă niște mașini, aș spune eu, excelente. Am văzut câteva și oferă niște dotări, niște materiale foarte interesante. Plus că cei de la BYD vor scoate și un rival pentru Dacia Spring, adică o mașină de dimensiuni mici, o mașină electrică și o mașină la un preț accesibil. Pe lângă treaba asta vor face și două uzine în Europa, una în Turcia și una în Ungaria, niște uzine foarte importante, pentru că acolo se vor crea modele pentru Europa în Europa. Deci evită acele taxe de import care au impuse mașinilor din China. Deci, prețul s-ar putea să fie foarte scăzut și, poate nu mi-aș cumpăra neapărat un BYD, dar cu siguranță voi fi foarte interesat când va fi să testez câteva BYD-uri pe străzile din România”, încheie Silvian Irimia.