- BYD extinde rețeaua în Arabia Saudită, cu 10 showroomuri planificate până în 2026, scrie Bloomberg.
- Regatul investește masiv în sectorul EV prin PIF.
- Tesla și BYD concurează pentru influență pe o piață emergentă.
Producătorul chinez BYD își intensifică planurile de extindere în Arabia Saudită și se sprijină pe lansarea recentă a Tesla în regiune și pe eforturile guvernului saudit de a transforma țara într-un centru regional pentru vehicule electrice, conform Bloomberg.
Advertisment
În prezent, BYD operează trei showroomuri și intenționează să ajungă la zece până în a doua jumătate a anului 2026, potrivit directorului Jerome Saigot.
BYD vizează creștere rapidă în Arabia Saudită
Compania estimează că vinde peste 5.000 de mașini electrice în 2025 în Arabia Saudită — o cifră modestă la nivel global, dar relevantă într-o piață dominată încă de vehicule cu motoare termice, unde adopția EV rămâne redusă. Saigot subliniază că BYD are ambiții mai mari și vizează o creștere rapidă.
Titlurile zilei
Arabia Saudită investește masiv în industria EV prin fondul suveran PIF, care susține Lucid Motors, lansează marca locală Ceer și dezvoltă infrastructura de încărcare. Cu toate acestea, doar aproximativ 1% din mașinile vândute în regat sunt electrice, din cauza prețurilor ridicate, a infrastructurii limitate și a condițiilor climatice dure.
Tesla deschide în aprilie primul showroom din Riad, un pas salutat de BYD, care consideră că promovarea intensă făcută de Tesla ajută la educarea pieței. BYD câștigă teren pe plan global, depășește Tesla în Europa în vânzările de mașini complet electrice pentru prima dată în aprilie, iar analiștii estimează că încheie anul în fața rivalului american.