• Dacia Bigster primește o nouă motorizare.
  • Noua motorizare poate fi comandată oficial în România.
  • Dacia folosește un propulsor mild-hybrid ce poate funcționa și cu GPL.
  • Versiunea mild hybrid-G 140 e disponibilă în România din 2 iunie.
  • Prețul de pornire este de 19.800 euro, cu TVA inclus.
  • Autonomie maximă comunicată de Dacia: 1.450 de kilometri.
  • Dacia este lider european în domeniul vehiculelor cu GPL: peste 67%.
  • În Europa, 40% dintre clienții Dacia au o motorizare GPL.
  • În România, 1 din 3 clienți alege o motorizare cu GPL.

Dacia Bigster primește o nouă motorizare ce poate fi comandată oficial în România.

În premieră pentru industria auto, Dacia folosește un propulsor mild-hybrid ce poate funcționa și cu GPL.

Versiunea mild hybrid-G 140 este disponibilă în România din 2 iunie 2025, la un preț de pornire de 19.800 Euro (cu TVA inclus), prin programul Rabla și cu Dacia Credit. 

Titlurile zilei

A fost semnat acordul politic de guvernare
Prețul petrolului crește după atacurile SUA asupra Iranului
CINE SUNT MINIȘTRII CARE INTRĂ LA GUVERNARE?
SUA ATACĂ IRANUL
TRUMP ATACĂ IRANUL
Atacurile SUA cresc prețul petrolului

Această versiune are două rezervoare: 50 de litri pentru benzină + 50 de litri pentru GPL. Autonomie maximă comunicată de Dacia: 1.450 de kilometri.

Dacia este lider european în domeniul vehiculelor cu GPL, cu o cotă de piață de peste 67% în primul trimestru al anului 2025.

In Europa, 40% dintre clientii Dacia au o motorizare GPL. Iar in Romania, 1 din 3 clienti alege o astfel de motorizare.
Merg la BOGDAN ALECU, jurnalist la ZF

Ce spune Bogdan Alecu, jurnalist, Ziarul Financiar?

„Cu siguranță. Ideea este că această motorizare implică două soluții foarte bune pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon și implicit reducerea consumului de carburanți. Pe de o parte, partea hibridă contribuie la un consum mai mic la plecare de pe loc, iar GPL-ul asigură un consum redus, mai ales ca bani, în timpul funcționării.

Dacia a avut dintotdeauna o strategie de a oferi mașini ușoare, o greutate mai scăzută și implicit un consum de carburanți mai redus. Orice componentă electrică implică o baterie care este încă destul de grea. Astfel, cu GPL-ul, Dacia poate reduce emisiile de CO2 fără a crește greutatea.

Faptul că vine atât cu o componentă hibridă, cât și componenta de GPL. Cum spuneam, faptul că vine cu o greutate mai scăzută decât competiția directă, implicit nu are nevoie de un motor la fel de puternic. Iar în acest caz, cu 140 de cai putere, deja poate oferi performanțe dinamice similare unui automobil mai puternic, spre exemplu de 175 de cai putere, dar care și consumă de 175”, spune el.