- BMW investește în motoare cu ardere, hibride și electrice, și se adaptează la o piață imprevizibilă, scrie FT.
- Vânzările de mașini electrice cresc (+13,5% în 2023), dar și provocările precum scăderea cererii în China.
- Platforma Neue Klasse aduce inovații, însă BMW se confruntă cu o piață auto tot mai competitivă.
BMW continuă să investească atât în motoarele cu ardere, cât și în tehnologia hibridă, în paralel cu dezvoltarea vehiculelor electrice complete, scrie FT.
Advertisment
Jochen Goller, membru al consiliului de administrație, subliniază că tranziția către electrificare nu este un proces liniar, ci unul imprevizibil, și îl compară cu o „călătorie cu montagne russe”. De aceea, compania consideră că este esențial să mențină o gamă diversificată de motoare.
Care este abordarea BMW?
În timp ce unii producători auto se angajează exclusiv pe calea electrificării, BMW preferă să adopte o strategie mai echilibrată.
Titlurile zilei
Marca germană menține oferta de vehicule cu motoare pe combustie și hibride, și oferă în același timp modele electrice care păstrează designul și caracteristicile variantelor tradiționale.
Această abordare se consolidează înainte ca ritmul de creștere al vânzărilor de vehicule electrice să încetinească.
Care sunt rezultatele companiei și provocările?
BMW înregistrează o creștere de 13,5% a vânzărilor de vehicule complet electrice în 2023, ce reprezintă 17% din totalul livrărilor, dar compania se confruntă cu dificultăți, inclusiv scăderea cererii în China și rechemarea a 1,5 milioane de vehicule din cauza unor probleme la sistemul de frânare.
Totuși, strategia sa flexibilă îi permite să se adapteze mai bine decât rivalii Volkswagen și Mercedes-Benz la încetinirea cererii pentru mașini electrice.
Cum se poziționează compania pe piața globală?
BMW este considerat unul dintre producătorii auto cel mai bine pregătiți pentru noile reglementări privind emisiile impuse de Uniunea Europeană.
În plus, 65% din mașinile vândute în SUA sunt produse local, iar BMW este mai puțin vulnerabil la posibilele taxe impuse de administrația Trump.
Ce urmează pentru BMW?
În 2024, BMW lansează platforma Neue Klasse, destinată viitoarei generații de vehicule electrice, care oferă autonomie extinsă, încărcare mai rapidă și funcționalități software avansate.
Această inițiativă are scopul de a consolida poziția BMW în domeniul propulsiei multi-energie și al bateriilor.
Ce provocări are BMW în China?
Deși BMW este bine poziționat pe piețele europene și americane, China rămâne o provocare majoră. Vânzările în această țară scad cu peste 13% în 2023, și afectează semnificativ compania.
Pe o piață auto din ce în ce mai competitivă, unde prețurile se reduc agresiv, BMW riscă să piardă teren în fața concurenței locale și internaționale.