• Tunelul Daniela devine primul tunel rutier de autostradă din Munții Carpați, iar autoritățile prezintă primul traseu auto prin acesta, parcurs în doar trei minute.
  • Constructorul PORR finalizează străpungerea primei galerii a tunelului pe secțiunea 4 Tigveni-Curtea de Argeș, arată Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.
  • Contractul pentru execuția tronsonului 4 al Autostrăzii Sibiu-Pitești, în valoare de 1,67 miliarde de lei, are termenul de finalizare în 2027.

Autoritățile prezintă primul drum efectuat cu mașina prin Tunelul Daniela, parte a Autostrăzii Sibiu-Pitești. Traseul prin tunel se parcurge în doar trei minute. Acest tunel reprezintă primul tunel rutier la nivel de autostradă din zona Munților Carpați.

Primul drum prin tunel este parcurs de Irinel Ionel Scriosteanu, Secretar de Stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Constructorul PORR finalizează străpungerea primei galerii a tunelului

Constructorul austriac PORR finalizează astăzi străpungerea primei galerii a tunelului de pe secțiunea 4 Tigveni-Curtea de Argeș a autostrăzii, arată Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, pe pagina sa de Facebook.

Titlurile zilei

UE pregătește o amendă de 1 mld.$ pentru platforma X
OPEC+ crește producția de petrol pentru luna mai
China impune un tarif vamal de 34% pentru produsele din SUA
Giganții auto rezistă cu brio tarifelor masive „Trumpiste”
Cei mai bogați 500 de oameni din lume pierd 208 mld.$ într-o singură zi
TRUMP PUNE TAXE, BURSELE TAXEAZĂ. PIERDERI ISTORICE PE BURSĂ

Evenimentul se marchează printr-o ceremonie oficială, la care participă atât ministrul Transporturilor, cât și premierul Marcel Ciolacu.

Care sunt detaliile proiectului?

Contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 4 al autostrăzii Sibiu-Pitești, cu o lungime de 9,86 km, se semnează în noiembrie 2021.

Valoarea acestuia este de 1,67 miliarde de lei, fără TVA. Durata totală a contractului este de 60 de luni, dintre care 16 luni se alocă proiectării, iar 44 de luni execuției lucrărilor.

Conform termenelor stabilite, secțiunea trebuie să se finalizeze în 2027.

Pentru realizarea lucrărilor, constructorul austriac PORR mobilizează peste 600 de muncitori. Proiectul se finanțează prin Programul Transport (PT).