• Automobile Dacia planifică o investiție de 85 milioane de euro într-o fabrică din Mioveni, pentru automatizare și robotizare.
  • Compania vizează creșterea eficienței și reducerea costurilor de producție.
  • Investiția face parte din strategia Dacia de a rămâne competitivă pe piața auto.

Automobile Dacia, parte a grupului Renault, anunță un plan ambițios de investiții în valoare de 85 milioane de euro într-o fabrică din Mioveni, pentru care cere ajutor de stat de 37,5 mil. lei, focalizat pe automatizarea și robotizarea proceselor de producție. Mișcarea strategică vine în contextul unei piețe auto tot mai competitive și a necesității de a optimiza costurile de producție.

Principalul scop al acestei investiții majore este creșterea eficienței operaționale în fabricile Dacia. Prin implementarea tehnologiilor avansate de automatizare și robotizare, compania urmărește să reducă costurile de producție, să îmbunătățească calitatea produselor și să mențină prețuri competitive pentru modelele sale.

Impactul asupra forței de muncă

„Este vorba despre un proiect de inves­tiţie care are ca obiectiv schimbarea funda­mentală a procesului general de vopsire ve­hi­cule Dacia. Proiectul presupune o schim­bare a tehnologiei, o schimbare a procesului general de vopsire vehicule. Informaţiile de natură tehnică repre­zintă o componentă de inovaţie asu­pra căreia nu putem fur­niza încă deta­lii. Proiectul nu va genera noi locuri de muncă“, spun reprezen­tanţii Automobile Dacia, pentru ZF.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Investiția în automatizare face parte dintr-o strategie mai amplă a Dacia de a-și consolida poziția pe piața auto europeană. Compania își propune să rămână competitivă într-un sector în plină transformare, marcat de trecerea la vehicule electrice și de cerințe tot mai stricte în materie de eficiență și sustenabilitate.

Această mișcare a Dacia poate seta un nou standard în industria auto românească, iar astfel încurajează și alți producători să investească în tehnologii avansate. Pe termen lung, asta ar putea contribui la creșterea competitivității întregului sector auto din România pe piața globală.

Dacia este una dintre cele 45 de com­pa­nii care au depus cereri pentru ajutor de stat, însă atât numărul cere­rilor, cât şi valoarea lor, peste 8 miliarde lei, ex­ced cu mult valoarea bugetului de 750 mi­lioane lei alocat sesiunii.