Peter D’Hoore, purtător de cuvânt, Audi Forest
  • Audi confirmă că, după 2025, la fabrica din Bruxelles nu vor mai fi asamblate mașini.
  • Angajații au furat cheile mașinilor Q8 pentru a bloca continuarea producției.
  • Protestele sunt cauzate de anunțul companiei legat de încetarea producției modelului Q8 e-tron.

Uzina Audi din Bruxelles traversează o perioadă turbulentă, marcată de proteste ale angajaților și întreruperi ale producției. Tensiunile escaladează în urma anunțului companiei legat de încetarea producției modelului Q8 e-tron la fabrică, ceea ce a stârnit îngrijorări majore în rândul lucrătorilor cu privire la viitorul lor profesional.

Pentru a doua oară în decurs de o săptămână, uzina Audi din Bruxelles își suspendă activitatea. Motivul întreruperii a fost o acțiune neobișnuită a angajaților: furtul cheilor mașinilor Q8 aflate pe linia de producție. Tactica a fost adoptată ca formă de protest și pentru a bloca efectiv producția, ceea ce demonstrează determinarea angajaților de a-și face auzite preocupările.

La baza acțiunilor stă anunțul Audi legat de încetarea producției modelului Q8 e-tron la fabrica din Bruxelles. Decizia a generat temeri serioase în rândul celor circa 3.000 de angajați ai uzinei cu privire la siguranța locurilor lor de muncă și viitorul fabricii.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Reacția sindicatelor și a conducerii

Sindicatele reacționează prompt la situație, ceea ce a solicitat garanții clare din partea conducerii Audi legate de viitorul uzinei și al angajaților săi. Reprezentanții sindicali au amintit despre necesitatea unui dialog constructiv și a unor soluții concrete pentru asigurarea continuității activității și protejarea locurilor de muncă.
Conducerea Audi, prin intermediul purtătorului de cuvânt Peter D’Hoore, spune „Există încă câteva opțiuni, câteva soluții acceptabile. De exemplu, esența uneia dintre ele este că am putea prelua anumite proiecte care ar putea fi realizate aici, pe locația noastră. Am putea lua în considerare producția de componente pentru alte uzine. Negociem de asemenea cu potențiali investitori, cu care ne vom întâlni când totul va fi clarificat. Dar, deocamdată, nu pot spune nimic concret”.

Situația ridică semne de întrebare despre viitorul industriei auto în Belgia și, în general, despre tranziția către producția de mașini electrice în Europa. Decizia Audi de a înceta producția Q8 e-tron la Bruxelles reflectă schimbările rapide din industria auto și provocările cu care se confruntă producătorii în adaptarea la noile tehnologii și cerințe ale pieței.
Protestele de la uzina Audi din Bruxelles evidențiază tensiunile crescânde între necesitatea companiilor de a se adapta la schimbările pieței și preocupările angajaților legate de securitatea locurilor de muncă. Modul în care Audi și sindicatele vor gestiona situația ar putea servi ca un studiu de caz important pentru industria auto europeană în tranziția sa către mobilitatea electrică.