• AFM deschide în 19 iunie 2025 înscrierea în programul Rabla Auto.
  • Bugetul este de 610 milioane lei pentru mai multe tipuri de vehicule.
  • Înscrierea se face online, cu acte fiscale și cerere completată.

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) deschide, în 19 iunie 2025, sesiunea de înscriere a persoanelor fizice în programul Rabla Auto 2025. Înscrierea se face exclusiv online, prin intermediul aplicației informatice disponibile pe site-ul www.afm.ro. Programul se desfășoară până la 27 noiembrie 2025 sau până la epuizarea fondurilor alocate.

Care sunt instrumentele de sprijin pentru participanți?

AFM publică un clip video informativ care explică pașii de urmat pentru înscrierea în aplicația digitală, alături de un model demonstrativ al cererii de finanțare, pus la dispoziție anterior. Este pentru prima dată când înscrierea se face direct printr-o aplicație online, iar materialele informative vin în sprijinul cetățenilor pentru a parcurge corect procedura.

Președintele AFM, Florin Bănică, subliniază că această inițiativă are ca scop creșterea transparenței și simplificarea accesului la programele de finanțare.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Care e bugetul alocat programului?

Pentru această sesiune, bugetul total se împarte astfel:

  • 210 milioane de lei pentru achiziția autovehiculelor noi cu sisteme de propulsie termică (inclusiv GPL sau GNC), motociclete și autovehicule hibride.
  • 400 milioane de lei pentru achiziția autovehiculelor noi plug-in hybrid, motociclete electrice și autovehicule electrice sau cu pilă de combustie cu hidrogen.

Care sunt documentele necesare pentru înscriere?

Persoanele fizice încarcă în aplicația informatică următoarele documente:

  • Cererea de finanțare, descărcată și completată digital, fără semnătură.
  • Actul de identitate valabil.
  • Certificatul de atestare fiscală cu privire la obligațiile către bugetul de stat, emis cu cel mult 90 de zile înainte de înscriere.
  • Certificatul de atestare fiscală cu privire la impozitele și taxele locale, emis cu cel mult 30 de zile înainte de înscriere.