• Industria auto ajunge la 35 miliarde euro, de zece ori mai mult decât în 2005.
  • 92% din vehiculele produse în România sunt exportate, scrie ZF.
  • Dezvoltarea industriei necesită infrastructură, stabilitate și investiții.

Industria auto din România înregistrează o creștere semnificativă de-a lungul ultimelor decenii. În 2005, cifra de afaceri este de 3,8 miliarde de euro, iar în prezent ajunge la 35 de miliarde de euro, ceea ce reprezintă o creștere de aproape zece ori, potrivit lui Adrian Sandu, secretar general al Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Această evoluție reflectă un proces intens de industrializare care începe în urmă cu 30 de ani și continuă și astăzi.

Cum arată producția și exportul de mașini?

În 1989, România produce 144.000 de vehicule, iar exporturile sunt aproape inexistente – doar 4.000 de autoturisme Dacia ajung în piețe precum China sau Brazilia.

În schimb, în prezent, producția ajunge la 560.000 de vehicule anual, dintre care 92% sunt exportate.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Adrian Sandu subliniază că, în prezent, nu există mașină produsă în Europa care să nu conțină cel puțin o componentă fabricată în România.

Care e impactul aderării la Schengen?

Aderarea României la spațiul Schengen aduce un plus de vizibilitate pentru industria auto, însă aceasta nu este suficientă.

Pentru a susține dezvoltarea, este nevoie de investiții în infrastructură: creșterea vitezei transportului feroviar, navigabilitatea fluviului Dunărea de la Constanța până la ieșirea din țară și asigurarea unui flux continuu în transporturi devin esențiale pentru eficiență și competitivitate.

E nevoie de stabilitate și investiții

Adrian Sandu accentuează importanța stabilității politice și economice pentru susținerea industriei auto.

Autoritățile trebuie să inspire încredere și să respecte angajamentele, astfel încât România să devină un mediu atractiv pentru investiții străine.

Proactivitatea și consecvența în acțiuni reprezintă cheia pentru atragerea capitalului și consolidarea poziției industriei auto la nivel internațional.