• ACAROM: România produce 44.264 autoturisme în aprilie.
  • ACAROM: Producția lunară scade cu 12,9% față de aprilie 2024.
  • Dacia fabrică 26.572 mașini la Mioveni.
  • Ford Otosan produce 17.692 unități la Craiova.
  • ACAROM: În primele 4 luni din 2025 se produc 179.987 mașini.
  • Volumul total scade cu 11,65% față de aceeași perioadă din 2024.
  • Dacia atinge 102.384 unități în patru luni.
  • Ford Otosan produce 77.603 mașini până în aprilie.
  • Scăderea afectează ambii mari producători din România.
  • Industria auto dă semne de frânare în T1 și T2 2025.

Industria auto românească apasă frâna în aprilie 2025. 44.264 de mașini ies de pe liniile de producție de la Mioveni și Craiova, cu aproape 13% mai puține față de aceeași lună a anului trecut, conform ACAROM.

Dacia rămâne lider, cu peste 26.000 de unități produse, dar și uzina Ford Otosan scade sub pragul de 18.000. Pe primele patru luni, România pierde peste 23.000 de mașini față de 2024, un minus de aproape 12%. Ce se întâmplă cu producția auto? E vorba de cerere, de lanțuri de aprovizionare sau de o tranziție care încetinește?

Ce spune Adrian Mitrea, jurnalist, piata auto?

„În primul rând, merită să menționăm faptul că încă nu a început programul RABLA+, care e important în România pentru producția de vehicule electrice. După cum bine știm, Ford Puma Gen I este primul automobil electric de serie care se fabrică în România și mă aștept ca cererea pentru acest model să dezmorțească. De asemenea, programul RABLA Classic n-a început încă. În perioada aceasta, probabil, până la final lunii mai, va fi funcțional. Și, iarăși, și acest program dă cumva un pic de dependență clienților de finanțare și atunci, atât Dacia, cât și Ford, au o cerere ceva mai mică, cel puțin pe piața românească. Din acest motiv, clienții așteaptă programele RABLA, respectiv RABLA+.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

La nivel european, avem o scădere ușoară dată de toate aceste incertitudini economice și politice pe care le avem, iată, nu numai România, dar sunt mai multe țări aflate în această situație, în această schimbare, să spunem, politică și economică. Și, desigur, în mod indirect, marginal, pe undeva, pe acolo, este și toată discuția asta, la nivel global, despre taxe și diverse alte forme de îngrădire a circulației libere, a mărfurilor prin taxe de lucrare, care, desigur, afectează un pic producția.

Mă aștept să fie o jumătate de an 2025 mai bună în acest semestru al doilea, în care ne pregătim să intrăm în scurt timp. Deci, mă aștept la niște rezultate mai bune până la final de an. Nu știu dacă piața auto își va reveni complet. Depinde foarte mult de ce se va întâmpla în continuare. Vedem presiunile pe cursul valutar, toate aceste semnale care dau un mesaj de ușoară incertitudine în ceea ce privește puterea de cumpărare a oamenilor. Dar, pe măsură ce lămurim chestiunile politice și economice, mă aștept ca piața să-și mai revină în a doua parte a anului, chiar dacă poate nu vom avea o creștere, dar nu cred că va fi o scădere semnificativă. Mă aștept la niște rezultate atât pe producție cât și pe vânzări în România. Niște rezultate similare cu ce am avut anul trecut, cel puțin”, spune el.