- Administrația Biden decide să relaxeze standardele de economie de combustibil pentru vehiculele noi, în contextul unei încetiniri a cererii pentru mașinile electrice, scrie ZF.
- Departamentul Energiei al SUA a anunțat noile reguli finale privind economia medie de combustibil a vehiculelor.
- Decizia administrației Biden vine pe fondul unei încetiniri a vânzărilor de vehicule electrice în SUA.
Într-o mișcare menită să vină în sprijinul marilor producători auto americani, administrația Biden a decis să relaxeze standardele de economie de combustibil pentru vehiculele noi, în contextul unei încetiniri a cererii pentru mașinile electrice, scrie ZF.
Ce spune decizia administrației Biden?
Această decizie marchează o victorie importantă pentru giganții industriei auto precum General Motors, Ford și Stellantis, care s-au confruntat cu provocări în tranziția către vehiculele cu emisii zero.
Departamentul Energiei al SUA a anunțat noile reguli finale privind economia medie de combustibil a vehiculelor (CAFE), care amână și modifică reducerile ratingurilor de consum pentru vehicule electrice ce nu se conformează standardelor. Față de propunerea inițială care prevedea o scădere cu 72% a ratingurilor până în 2027, noua reglementare limitează reducerea la 65% și o eșalonează treptat până în 2030.
Schimbarea va permite producătorilor auto să construiască mai multe vehicule cu motoare cu ardere internă și să rămână sub plafonul CAFE impus de guvern. Alianța pentru Inovare în Industria Auto și sindicatul United Auto Workers au făcut front comun pentru relaxarea standardelor și avertizează că cerințele mai dure ar costa companii de miliarde de dolari în amenzi.
Decizia administrației Biden vine pe fondul unei încetiniri a vânzărilor de vehicule electrice în SUA, după un an 2023 record în care să depășească pentru prima dată pragul de 1 milion de unități vândute.
În primele luni ale lui 2024, creșterea vânzărilor a încetinit, iar unii producători precum Ford și GM au anunțat reduceri ale producției pe termen scurt din cauza scăderii cererii. Cu toate acestea, analiştii pentru viitorul vehiculelor electrice rămâne promiţător.
Agenția Internațională pentru Energie estimează că vânzările globale de mașini electrice ar putea ajunge la 17 milioane în 2024, reprezentând peste o cincime din totalul vânzărilor de automobile la nivel mondial. Până în 2035, se preconizează că jumătate din mașinile vândute vor fi electrice.
Relaxarea standardelor de emisii și consum va oferi producătorilor auto americani o pauză care le va permite să se concentreze pe dezvoltarea și producția de vehicule electrice.
Oficialii administrației susțin că această decizie va permite companiilor să aloce mai multe resurse pentru electrificare, care sunt potențiale de a reduce și mai multă poluare cu carbon.
Grupurile de mediu au reacţii mixte faţă de noi standarde. Unii activişti precum Katherine García de la Sierra Club salută îmbunătăţirile aduse, afirmând vor duce la economii la pompă şi la reducerea consumului de petrol. Alţii însă, precum Dan Becker de la Center for Biological Diversity, critică decizia și acuză că va permite vehiculelor pe benzină să continue să polueze încă zeci de ani.