- Acțiunile Tesla sunt cotate la 248,7 $ pe unitate.
- Acțiunile Tesla cresc cu 5,3% în ultima ședință.
- Acțiunile Tesla închid a 9-a săptămână la rând în scădere.
- Musk promite o producție de 50.000 de roboți Optimus în 2026.
- Musk: Producția de mașini ajunge la 10 milioane în 2026.
- Musk: Cheia viitorului este robotica și inteligența artificială.
- Acțiunile Tesla scad cu 38,4% în 2025.
- Tesla are o valoare de piață de 800 de mld. $.
- Tesla este a 11-a cea mai mare companie publică din lume.
- Fondurile speculative câștigă 16,2 mld. $ din pozițiile short, potrivit FT.
- JP Morgan își reduce prețul țintă al Tesla în 2025, de la 135 $, la 120 $.
Acțiunile Tesla cresc cu 12% în ultima ședință. Este emitentul din S&P 500 cu cea mai mare creștere în ședința de ieri. Iar acțiunile ajung la 278,4 dolari pe unitate. Ce promite Musk la evenimentul surpriză de vineri? 5.000 de roboți Optimus în 2025 și 50.000 anul următor.
Advertisment
În 2026, producția de mașini depășește borna de 10 milioane. În prezent, sunt 7 milioane la nivel global.
Cheia viitorului este robotica și inteligența artificială. Iar Tesla este liderul în inteligența artificială din lumea reală și este singura companie care poate produce roboți umanoizi inteligenți la scară largă. Pe termen lung, 90% din energia de pe Pământ va proveni de la panouri solare cu baterii, spune Musk. În plus, sprijinul administrației Trump pentru Tesla este evident.
Secretarul pentru Comerț al SUA, Howard Lutnick, le spune telespectatorilor, în direct la Fox News, să cumpere acțiuni Tesla. Iar Trump postează pe Truth Social un mesaj pentru cei care distrug mașinile. Cei care fac asta au șanse mari să meargă la închisoare, cu o pedeapsă maximă de 20 de ani, spune președintele SUA.
Titlurile zilei
Acțiunile Tesla închid pe minus săptămâna, a 9-a săptămână la rând pe minus, cel mai lung șir din istoria companiei pe bursă. Cei mai fericiți de aceste pierderi sunt investitorii care au poziții SHORT. Fondurilor speculative câștigă 16,2 miliarde de dolari din pozițiile short, după ce valoarea companiei lui Musk se înjumătățește în ultimele 3 luni, potrivit Financial Times. JPMorgan își reduce preţul ţintă pentru acţiunile Tesla la final de an de la 135 de dolari la 120 de dolari.
Ce spune Laurențiu Vană, investitor, pentru Aleph Business?
Toate cele întâmplate, de la evenimentul surpriză a lui Musk, până la sprijinul recent al Casei Albe, au reușit să liniștească investitorii?
„N-aș spune asta, pentru că mi se pare mai mult că sunt niște bandaje pe care le-a pus. E un minim pe care l-a făcut Musk, de exemplu. Și all hands-ul pe care l-a făcut nu a mai fost niciodată în istorie în all hands public. A fost o mișcare poate puțin disperată, dar un minim pe care să-l facă Iarăși sprijinul lui Trump nu pot să spun că este un sprijin atât de mare.
Ok, că a spus că Tesla este o mașină foarte faină, că își cumpără Tesla. Că orice act de vandalism împotriva Tesla poate să fie sancționat cu închisoarea. Să fim serioși, orice act de vandalism atât de agresiv împotriva oricărui mașini, oricărei vehiculi poate să ducă la închisoare. Deci nu cred că este ceva special ceea ce s-a întâmplat. Și nu cred că investitorii se mulțumesc doar din atât. Cred că ce vor investitorii cu adevărat este să-l vadă pe Musk că se ocupă de Tesla și nu se ocupă de altceva, adică de Doge. Când o să vedem iarăși interesul lui Musk focusat în principal pe Tesla, cred că oamenii vor fi mult, mult mai liniștiți”, spune el.
Avem 9 săptămâni la rând pe minus pentru acțiunile Tesla, cel mai lung șir de scăderi din istoria acțiunilor. Dar vedem o revenire de 5,3% vineri, iar ieri vedem un avans de 12%. E începutul unui raliu? În opinia ta, este evaluată corect Tesla la valoarea actuală?
„N-aș zice că este începutul unui raliu. Nici nu pot să spun cu siguranță că nu este, dar, în principiu, orice scădere bruscă va fi urmată de o revenire. Au fost foarte mulți short-selleri. Și automat aceștia încep să marcheze profit și încearcă să revină, să cumpere din nou acțiuni ca să profite de o potențială creștere pe termen scurt. Practic sunt doar mișcări de trading care se petrec. Dar fundamental, vorbind, uitându-ne la companie, nu vedem nicio schimbare în bine.
Dacă ne uităm la vânzările de autovehicule în Europa, scad. Dacă ne uităm la vânzările de autovehicule în China, scad. Chiar și în State, nu cred că Tesla mai e la fel de populară, cum era acum jumătate de an sau un an. Și ne uităm la competitor principal BYD, în ceea ce privește vânzările BYD, o să ofere autopilot gratuit. Tesla cere bani pentru asta Avem rivali noi în piața de robotică cu Nvidia, care oferă un code open source pentru aceasta. Iarăși, parteniatul Nvidia cu GM. Adică competiția este din ce în ce mai acerbă.
Vânzările scad, profitul nu pot să spun că este în creștere, din contră, este în scădere și acesta. Nu văd un motiv fundamental în momentul de față care să fie pro-Tesla. Iar în ceea ce privește evaluarea, aș zice că și dacă aș fi puțin mai încrezător, față de ceea ce am văzut în ultimii doi ani, tot nu aș putea să spun că Tesla în momentul de față, pur financiar este evaluată corect. Adică ar trebui să fie mult mai jos. Și mai degrabă ascult părerilor analiștilor precum cei de la JPMorgan, și nu numai, care oferă un price target pentru Tesla chiar sub 200 de dolari. În momentul de față, cred că cine optează să investească, și sublinez cuvântul a investi în Tesla, o face asumându-și un risc foarte mare. Cred că Tesla în momentul de față este doar un instrument bun pentru trading pentru că volatilitatea în jurul acestea este foarte, foarte mare”, spune el.