• Agrii România raportează o cifră de afaceri de peste 1,1 mld. lei/2023.
  • În 2023, Agrii România raportează un profit net de peste 28,5 mil. lei.
  • Monalisa Ungureanu conduce de aproape șapte ani Agrii România.
  • În 2024, Agrii România investește 3,5 mil.€ în fabrica din Timişoara.
  • Cele două linii ambalează lichide de la 20 ml şi până la 10 ml.
  • Agrii Romania operează direct prin peste 20 de fitofarmacii.
  • Agrii Romania colaborează cu peste 1.000 de fitofarmacii partenere.
  • În 2015, Agrii achiziționează companiile Comfert şi Redoxim.

Agrii România, parte a grupului irlandez Origin Enterprises, este unul dintre principalii distribuitori de inputuri agricole din țară.

În 2023, compania înregistrează o cifră de afaceri de 1,1 miliarde lei și un profit net de 28,5 milioane lei, cu un număr mediu de 420 de angajați.

Sub conducerea Monalisei Ungureanu, CEO din 2018, Agrii România implementează strategii de consolidare și eficientizare, inclusiv fuziunea companiilor Comfert și Redoxim sub brandul Agrii în 2019.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

În 2024, compania investește 3,5 milioane de euro în două linii automatizate de ambalare la fabrica din Timișoara, pentru îmbunătățirea eficienței și reducerea consumului de apă cu circa 30.000 de litri anual.

Agrii România colaborează cu peste 1.000 de fitofarmacii partenere și operează direct prin peste 20 de fitofarmacii proprii.

Compania are circa 10.000 de clienți și acoperă circa 2,5 milioane de hectare. Ce urmează pentru Agrii România în 2025?

Ce spune Monalisa Ungureanu, CEO, Agrii România?

„Este foarte important pentru noi să transmitem mesajul că această investiție de care faceți vorbire este doar începutul, este un prim pas în direcția noastră strategică de a putea să consolidăm și să creștem afacerile agri în România și că aceste investiții pe care am să le nominalizez în intervenția mea sunt de fapt investiții care susțin atât creșterea, dar și adaptarea noastră și reziliența pe care trebuie să o avem în această perioadă.

Aș nominaliza ca direcții de investiții Agri-România. În primul rând, infrastructura regională pe care o avem în acest moment, suntem un distribuitor național, infrastructura noastră regională logistică trebuie să devină scalabilă pentru a ne susține creșterea și dezvoltăm foarte mult răspunsul logistic și capacitatea de a răspunde nevoilor fermierilor care au început să își schimbe comportamentul prin a cere și a aștepta să li se livreze produse exact când au nevoie într-o perastră de vreme care să le permită aplicarea.

Toată această logistică este un element pe care ne focusăm pentru că ea va susține nu numai creșterea volumelor, dar și reducerea costurilor și o eficiență mai mare în livrări.

A doua direcție strategică pe care aș nominaliza-o pentru Agri-România este agricultura digitală și de precizie. Este un drum pe care am pornit și un drum care nu presupune oprire sau întoarcere. Vrem să creștem capacitatea fermierilor de a se putea baza pe date atunci când iau decizii, să poată să investească în tehnologii performante și nu neapărat să se gândească la cât îi costă pe hectar și câte beneficii poate avea dintr-o investiție pe hectar.

Este foarte importantă această acțiune și pentru asta avem foarte multe training-uri pe care le-am adaptat și pe care le susținem pentru că credem că această modalitate de transfer a informațiilor către ei ne va ajuta să ne apropiem și să putem să transmitem încredere în noi ca partener.

Și de ce nu aș menționa un aspect legat de capacitatea noastră de inovație internă. Este foarte important să devenim în viitor, apropo de viitorul acesta pe care ni-l dorim cu toți să-l cunoaștem dar în realitate este greu de anticipat, să devenim nu doar un distribuitor ci un creator de soluții.

În Agri România credem că soluțiile sunt ceea ce trebuie să oferim fermierilor și nu doar produse și atunci investim foarte mult în dezvoltarea competențelor tehnice ale echipelor noastre fie că acestea deservesc echipe de vânzări pentru ferme fie că deservesc echipe de vânzări către segmentele de home and garden, de clienți care folosesc micro-ambalate.

N-aș vrea să intru în stereotipia, vrem să avem lucruri clare că trebuie să recunoaștem cu toți că trăim vremuri în care a cere claritate a devenit puțin absurd.

Cred că trebuie să avem o așteptare legată de construirea unei relații de parteneriat cu statul. Anul trecut am fost într-un context în care ni s-a demonstrat că intervenția statului în afacerile și în relațiile comerciale nu este un lucru benefic. Este vorba de Ordonanța 4 care a spulberat oarecum încrederea că în România lucrurile pot fi neinfluențate din punct de vedere politic.

Cred că asta este principala așteptare. Vrem să avem o așteptare în care statul să ajute împreună cu noi, cu mediul privat, să remunereze performanța. Una din așteptările pe care le avem este să avem proiecte și programe pe care statul sau cu ajutorul căreia statul să remunereze performanța pentru fermele care chiar investesc în viitor în tehnologii și nu doar pentru faptul că există ca fermă.

Repet, este normal să cerem predictibilitate, dar trăim vremuri în care predictibilitatea nu mai există și noi nu vrem să ajungem în zona asta absurdă. Trebuie să ne adaptăm, dar cred că principală așteptare este legată de parteneriat și de dezvoltare pe principii sănătoase”, spune ea.