Purcari Wineries, producător de vinuri listat la bursă sub simbolul WINE, a înregistrat un profit net de aproape 12 milioane de lei în T1/2022, în creştere cu 17% faţă de aceeaşi perioadă de anul trecut, se arată în raportul financiar publicat la BVB.

Acţiunile WINE se apreciau cu 3,4% în după-amiaza zilei de luni, 16 mai, pe un rulaj de 540.000 de lei.

Veniturile societăţii au urcat cu 13% la 56,2 milioane de lei în primele trei luni ale anului, de la 26 de milioane de lei în T1/2021, iar EBITDA (câştiguri înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) a ajuns la 20,5 milioane de lei, plus 4%.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Performanţa puternică a brandului lider Purcari şi a produsului premium Bardar au contribuit la o îmbunătăţire semnificativă a mixului de produse vândute, compensând presiunile exercitate asupra costurilor, reiese din document.

„Rezultatele companiei demonstrează o rezilienţă durabilă a modelului nostru de afaceri, într-o perioadă provocatoare, condiţionată de turbulenţe geopolitice şi presiuni inflaţioniste. Combinaţia dintre brandurile noastre (…) şi disciplina la nivel de costuri ne avantajează în această perioadă dificilă”, a spus CEO-ul Victor Bostan.

Evoluţia acţiunilor WINE a fost influenţată anul acesta de efectele războiului dintre Kiev şi Moscova, compania scăzând la sfârşitul lunii trecute cu 7% într-o singură zi după apariţia unor ştiri legate de explozii şi tensiuni în interiorul regiunii Transnistria din Republica Moldova, unde Purcari număra 140.000 ha de viţă-de-vie în 2020.

În T1/2022, vânzările Purcari au crescut cu 36% în ţara de la est de Prut. Rezultatul a fost alimentat, de altfel, de o revenire puternică în sectorul HoReCa, un rezultat direct al ridicării măsurilor anti-Covid.

În România, vânzările au înregistrat o ascensiune de 7% în primele trei luni ale anului, în timp ce vânzările din Polonia şi Asia înregistrează evoluţii de minus 1%, respectiv plus 20%.

Vânzările din Ucraina au scăzut cu 48% în T1/2022, însă distribuţia a fost reluată la jumătatea lunii aprilie în vestul ţării, unele livrări fiind aşteptate la sfârşitul trimestrului 2, scrie Purcari în raport.

Incluse în indicele de referinţă BET, acţiunile Purcari au scăzut cu 36,4% în 2022, pe un rulaj de circa 70 de milioane de lei. Valoarea de piaţă a companiei este de 380 de milioane de lei, potrivit BVB.