Renault, constructorul auto occidental cel mai expus la piaţa rusă, a raportat venituri mai mici în primul trimestru din cauza războiului din Ucraina şi a penuriei de semiconductori, parţial compensate de preţurile mai mari şi de creşterea vânzărilor de vehicule electrice (VE), anunţă Reuters.

Grupul, care produce şi vehicule sub mărcile Dacia şi Lada, a declarat vineri că veniturile sale au scăzut cu 2,7% faţă de anul precedent, la 9,748 miliarde de euro (10,6 miliarde de dolari). Excluzând activităţile Avtovaz şi Renault Rusia, acestea au scăzut cu 1,1%, la 8,9 miliarde de euro.

Luna trecută, Renault a anunţat că îşi va suspenda operaţiunile la uzina sa din Moscova, în timp ce evaluează opţiunile privind participaţia sa majoritară la Avtovaz, producătorul auto nr. 1 din Rusia.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Vineri, constructorul auto francez a declarat că discuţiile cu Avtovaz privind viitorul operaţiunilor din Rusia sunt “în curs de desfăşurare şi fac progrese”.

Scăderea veniturilor a urmat unui declin de 17% al vânzărilor de vehicule ale Renault faţă de primul trimestru din 2021, la 552.000 de vehicule, cele mai mici vânzări trimestriale din timpul perioadei de vârf a crizei financiare globale din 2009.

Compania a declarat că vânzările sale de vehicule complet electrice şi hibride au crescut cu 13% şi au reprezentat 36% din vânzări. Renault a precizat că preţurile sale au crescut cu 5,6% faţă de primul trimestru din 2021, în condiţiile în care producătorul auto urmăreşte vânzări de maşini mai profitabile.

Într-o notă pentru clienţi, analiştii J.P. Morgan au descris acest lucru ca fiind un “trimestru puternic” pentru Renault.

“Renault continuă să îşi respecte politica de preţuri şi de raţionalizare a modelelor, iar rezultatul de astăzi vine ca un alt pas în direcţia corectă”, au scris aceştia.

Potrivit cifrelor din industrie, numărul de vehicule noi înmatriculate în Uniunea Europeană, Marea Britanie şi Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (AELS) a scăzut cu aproape 11% în primul trimestru, din cauza întreruperilor din lanţul de aprovizionare, care au fost agravate şi mai mult de conflictul din Ucraina.

Penuria de cipuri, alimentată de pandemie şi utilizată în toate domeniile, de la senzori de frână şi servodirecţie la sisteme de divertisment, a forţat producătorii de automobile din întreaga lume să reducă sau să suspende producţia, ceea ce a dus la creşterea preţurilor vehiculelor noi şi second-hand, pe fondul unei cereri solide din partea consumatorilor.

Criza mondială a semiconductorilor va reduce producţia de automobile planificată de Renault cu 300.000 de vehicule în 2022, în principal în prima jumătate a anului, a precizat compania.

La sfârşitul lunii martie, portofoliul de comenzi al companiei atinsese un maxim al ultimilor 15 ani, de 3,9 luni de vânzări.

Renault a avansat planurile de divizare a afacerilor sale cu vehicule electrice şi cu combustie, în timp ce îşi recuperează decalajul faţă de rivali precum Tesla şi Volkswagen şi îşi revizuieşte afacerile din Rusia, pe fondul sancţiunilor occidentale de amploare.

Renault şi-a confirmat perspectivele financiare prezentate în luna martie privind o marjă operaţională pentru întregul an 2022 de aproximativ 3% şi a declarat că va oferi o actualizare mai detaliată a obiectivelor şi strategiei sale în cursul acestui an.

“Într-un mediu de piaţă grav perturbat de conflictul din Ucraina, criza semiconductorilor şi inflaţie, Grupul Renault îşi continuă redresarea şi accelerează implementarea strategiei sale”, a declarat Thierry Piéton, şeful financiar al Renault, într-un comunicat.