• Industria auto chineză vinde tot mai puţine maşini pe benzină acasă, dar trimite în afara ţării volume record: 76% din exporturile auto sunt vehicule pe combustie, livrările urcă de la 1 milion la peste 6,5 milioane pe an şi fac din China cel mai mare exportator auto din lume.
  • Giganţi de stat precum SAIC, BAIC, Dongfeng şi Changan pierd vânzări în China, dar câştigă pe pieţe emergente (Polonia, Africa de Sud, Uruguay): SAIC-GM coboară de la 1,4 milioane la 435.000 de maşini între 2020 şi 2024, în timp ce exporturile SAIC trec de 1 milion de vehicule, iar Dongfeng îşi creşte exporturile de patru ori, la aproape 250.000 de unităţi.
  • Subvenţiile şi politicile Beijingului împing producătorii chinezi să ocupe acum segmentele pe benzină în ţări cu infrastructură slabă de încărcare, în timp ce obiectivul pe termen lung rămâne dominaţia globală pe vehicule electrice şi hibride plug-in.

China trimite la export maşini pe benzină: 76% din livrările auto, de la 1 la peste 6,5 milioane de unităţi pe an, şi devine cel mai mare exportator auto din lume

Industria auto chineză trece printr-o schimbare majoră, iar mașinile electrice ajung să dețină circa jumătate din piața internă. Vânzările de automobile pe benzină scad puternic, inclusiv pentru producătorii globali precum VW, GM sau Nissan, iar producătorii chinezi tradiționali pierd teren acasă. Din 2020, China trimite la export în principal mașini pe combustie: 76% din exporturile auto sunt vehicule pe benzină, iar volumele anuale cresc de la 1 milion la peste 6,5 milioane de unități, lucru care transformă China în cel mai mare exportator auto din lume.
Giganți de stat precum SAIC, BAIC, Dongfeng și Changan folosesc capacitățile existente și împing mașini pe benzină în piețe emergente din Europa de Est, America Latină și Africa. Vânzările din joint-venture-urile cu occidentalii se prăbușesc, dar exporturile propriilor mărci cresc accelerat: SAIC-GM scade de la peste 1,4 milioane la 435.000 de mașini între 2020 și 2024, în timp ce SAIC își triplează exporturile și trece de 1 milion de vehicule, iar Dongfeng își crește exporturile de patru ori, la aproape 250.000 de unități. Pe termen lung, Beijingul urmărește dominația globală în vehicule electrice și hibride plug-in, iar producătorii chinezi folosesc acum modelele pe combustie ca să își întărească brandurile și să ofere clienților exact produsele pe care piețele emergente le cer astăzi.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE