Lancia Thema era o berlină mare, înrudită cu Alfa Romeo 164, Fiat Croma și Saab 9000. Sedanul pătrat, modest fusese in productie de câtiva ani înainte sã aibă parte de un transplant memorabil de motor. Un V8 de 2.9 litri, folosit la Ferrari 308 si Mondial era introdus sub capota modelului Thema. Acesta a fost recalibrat pentru o livrare a puterii mai lină și mai puțin brutală — perfect pentru o limuzină de lux.
Așa s-a născut versiunea 8.32 (de la „8″ cilindri si „32″ de supape).
Gama Thema deja avea o versiune puternică: 2.0 Turbo, care accelera mai rapid, dar nu se potrivea cu ce dorea Lancia. Broșura firmei italiene se lăuda cu asocierea cu Ferrari, declarând că modelul „are temperamentul unui armăsar grozav”. Pe capacul motorului scria „Lancia by Ferrari”.
Thema 8.32 a avut un număr de caracteristici tehnice neobișnuite. Era primul exemplar cu un V8 montat transversal la o mașină cu tracțiune față.
Șasiul, frânele și suspensia erau toate modificate, pentru a face față puterii superioare.
Lancia a lucrat si la interior, adăugând materialul Alcantara (un material considerat luxos la acea vreme) și accente elegante, cum ar fi mufe pentru căștile radio în scaunele din spate.
Interiorul era realizat de Poltrona Frau, celebru producător de mobilier de lux din Italia. Majoritatea elementelor erau acoperite cu piele fină și lemn de nuc. Bordul, consola și chiar volanul erau lucrate manual.
Versiunile „Second Series” aveau opțiuni precum airbag, ABS, suspensie reglabilă electronic, și chiar climatizare automată cu două zone – foarte rar pentru anii ’80!
Thema 8.32 avea un eleron spate retractabil – care se ridica automat la viteze mari (o premieră pentru o berlină europeană).
Era disponibilă doar cu tracțiune față, o decizie controversată, dar care i-a conferit un comportament foarte rafinat pe drumurile europene.
Thema era preferată de politicieni, oameni de afaceri și entuziaști auto care voiau performanță fără să atragă atenția. Au fost produse doar 3.971 de exemplare.
Advertisment