A venit momentul să discutăm despre una dintre cele mai extreme mașini fabricate vreodată. O mașină atât de extremă că nici măcar nu poți merge cu ea pe stradă. Este vorba despre Lamborghini Sesto Elemento.
Advertisment
Numele înseamnă al șaselea element și nu, nu e o metaforă. Dacă ne uităm atent în tabelul periodic, vom observa că al șaselea element este carbonul. Dar care este legătura cu carbonul? Sesto Elemento a fost realizat aproape în întregime din fibra de carbon.
Inclusiv șasiul, caroseria, suspensia și interiorul. Astfel, supercarul italian cântărește doar 999 de kilograme. Mai puțin ca o mașină mică de oraș.
Lamborghini a folosit Sesto Elemento ca platformă de test pentru tehnici noi de producție în fibra de carbon și materiale compozite. Oficial, Lamborghini anunțase că va produce 20 de exemplare. Dar se pare că italienii nu ar fi găsit clienți pentru toate cele 20 de mașini.
Probabil, prețul luriaș a fost motivul principal, Sesto Elemento costând 6,5 milioane de dolari la momentul respectiv.
Titlurile zilei
Faptul că Sesto Elemento era un supercar exclusiv pentru pista a contribuit, de asemenea, la dificultatea de a admite toate unitățile produse. Zvonurile spun că producătorul italian a reușit să vândă doar 10 exemplare ale supercarului.
Lamborghini nu a recunoscut niciodată oficial că ar fi produs doar 10 exemplare, chiar dacă numerele de șasiu indică acest lucru.
Sub capotă se află un motor V10 de 5,2 litri. Același ca la Gallardo Superleggera, dar pus într-o caroserie mult mai ușoară.
Rezultatul? O accelerație de la 0 la 100 km pe oră în doar 2,5 secunde. Dar nu te gândi că poți merge cu ea pe stradă. Sesto Elemento nu e omologată pentru drumurile publice.
E o mașină de pistă pură, un experiment în fibra de carbon și inginerie extremă. Această utilizare extremă a materialelor ușoare pe Sesto Elemento a stabilit un nou standard pentru construcția supercarulor și a influența modul în care viitoarele hipercaruri au integrat fibra de carbon pentru performanță și reducerea greutății.