- Atelier Matcha vinde rapid stocul datorită parteneriatului cu Marukyu Koyamaen, scrie CNBC.
- Cererea și prețurile matcha cresc și guvernul japonez susține fermierii de tencha.
- Magazinele limitează vânzările și antreprenorii promovează diverse grade de matcha și hojicha.
Chitose Nagao, fostă publicitară, deschide Atelier Matcha, o cafenea care atrage rapid clienți locali și străini și vinde rapid tot stocul de pudră matcha, conform CNBC.
Advertisment
Parteneriatul său cu producătorul japonez Marukyu Koyamaen, activ de 300 de ani, îi asigură aprovizionarea, în timp ce cererea globală pentru matcha explodează.
Consumul și prețurile matcha cresc
Consumul japonez de matcha crește din cauza reputației sale de superaliment antioxidant și a afluxului post-pandemie de turiști. Exporturile Japoniei de ceai verde ating 247 mil. dolari și aproape jumătate merg către SUA. Guvernul japonez ia în considerare subvenții pentru fermieri pentru a extinde culturile de tencha, ceaiul folosit la matcha, deși recoltarea este muncitoare și consumatoare de timp.
Titlurile zilei
Prețurile matcha cresc vertiginos: tencha sare cu 170% la licitația de primăvară, iar magazinele limitează vânzările pentru a preveni specula și epuizarea rapidă a stocurilor. Chiar și marile companii, precum Ito En, se confruntă cu dificultăți în a asigura materie primă și în a măcina frunza în pudră, proces care necesită timp și atenție pentru a păstra calitatea. În paralel, antreprenorii educă consumatorii despre gradele de matcha, iar Nagao explorează și alte tipuri de ceai, precum hojicha, pentru a diversifica oferta și a răspunde cererii tot mai mari.