- Românii cheltuiesc peste 0,5 miliarde de euro în vacanțele de vară, în destinații ca Grecia și Italia.
- 46% dintre români aleg vacanțele pe baza recomandărilor prietenilor, iar 13% se ghidează după influenceri, potrivit Revolut.
- Cele mai mari cheltuieli sunt la mese (113 milioane de euro) și supermarketuri (110 milioane de euro).
Aproape două milioane de români care folosesc cardurile și serviciile Revolut cheltuie peste 0,5 miliarde de euro în perioada 1 mai – 25 august, în destinații turistice din Regatul Unit, Republica Moldova, Polonia, Italia și Bulgaria, conform datelor oferite de reprezentanții băncii.
Advertisment
Care sunt modalitățile de alegere a destinațiilor de vacanță?
Înainte de sezonul estival, studiul Revolut arată că 46% dintre români își aleg destinațiile de vacanță pe baza recomandărilor prietenilor și familiei. Ei aleg locuri accesibile ca preț la cazare și transport sau destinații pe care le cunosc bine. Un sfert dintre respondenți consultă bloguri de specialitate, influenceri sau ghiduri turistice recunoscute precum Trip Advisor și Lonely Planet.
13% se bazează pe recomandările din social media sau ale influencerilor, iar 11% folosesc platforme AI pentru a decide unde să meargă în concediu.
Titlurile zilei
Cum arată cheltuielile în vacanțele de vară 2025?
Chiar dacă 56% dintre turiști spun că în vacanță doar se relaxează, cei mai mulți români cheltuiesc bani cu Revolut în locurile vizitate. Grecia este principala destinație, cu aproape 68 de milioane de euro cheltuiți, urmată de Italia cu aproape 64 de milioane și Germania cu 60 de milioane. În total, românii cheltuiesc peste 500 de milioane de euro în 204 destinații, cu o creștere de 8% față de 2024.
Care sunt destinațiile cu creșteri importante ale cheltuielilor?
Bulgaria înregistrează o creștere semnificativă, de 29%, față de anul trecut, cu 41 de milioane de euro cheltuiți. Destinații exotice precum Japonia, Argentina, Maroc și China figurează în topul creșterilor medii ale cheltuielilor turiștilor români în vara acestui an.
Cum evoluează cheltuielile pe categorii?
Majoritatea categoriilor de cheltuieli cresc comparativ cu aceeași perioadă din 2024, cu excepția serviciilor turistice, care scad ușor. Cel mai mare buget este alocat meselor și serviciilor de restaurante, cu o creștere de 8%, până la 113 milioane de euro. Achizițiile din supermarketuri și magazine de produse alimentare și uz casnic cresc cu 12% și ajung la 110 milioane de euro. Produsele nealimentare înregistrează o creștere de 9%, iar categoria sănătății și igienei are cea mai mare creștere, de 19%. Cheltuielile pentru servicii de transport ajung la 69 de milioane de euro, în creștere cu 3% față de anul trecut.