- Spirit Airlines avertizează că nu poate continua fără capital suplimentar, la cinci luni după ieșirea din faliment, scrie CNBC.
- Compania se confruntă cu cerere slabă, presiune pe tarife și anunță concedierea temporară a 270 de piloți și ia în calcul vânzarea de active.
- Eșecul fuziunii cu JetBlue, schimbarea preferințelor consumatorilor și rechemarea motoarelor afectează operațiunile.
Spirit Airlines avertizează că ar putea să nu reziste pe termen lung dacă nu reușește să atragă capital suplimentar, la cinci luni după ieșirea din faliment, conform CNBC.
Advertisment
Deși își reduce datoria prin restructurare și încearcă să atragă pasageri cu servicii mai premium și reduceri de costuri, compania se confruntă cu cerere slabă pe segmentul de zboruri interne de agrement și cu o capacitate domestică ridicată, ceea ce menține presiunea pe tarife.
Spirit Airlines riscă să își oprească activitatea fără capital suplimentar
În T2/2025, rezultatele financiare nu cresc suficient de repede pentru a respecta termenii conveniți cu creditorii. Spirit ia în calcul vânzarea unor aeronave, proprietăți sau sloturi de aeroport și anunță concedierea temporară a 270 de piloți în toamnă.
Titlurile zilei
Conducerea admite că există „îndoieli semnificative” cu privire la capacitatea companiei de a-și continua activitatea în următoarele 12 luni, dacă nu obține lichiditățile necesare. Spirit, cunoscută pentru aeronavele galbene și modelul low-cost, este afectată de eșecul fuziunii cu JetBlue, schimbarea preferințelor consumatorilor spre servicii mai premium și rechemarea motoarelor, care lasă la sol o parte din flotă.