• François Provost devine CEO Renault în iulie 2025 și pune accent pe accelerarea transformării și electrificare, scrie ZF.
  • România, prin Dacia Mioveni și centrul de la Titu, rămâne strategică pentru competitivitate.
  • Vânzările cresc ușor, dar Renault raportează pierderi mari și necesită eficiență și control al costurilor.

În 31 iulie 2025, François Provost este numit oficial CEO al Renault Group și preia conducerea într-un moment în care compania își consolidează poziția în Europa, dar se confruntă cu dificultăți pe piețele internaționale. Provost preia viziunea strategică „Renaulution” lansată de Luca de Meo, dar insistă pe accelerarea ritmului de execuție și pe concentrarea pe competitivitate, eficiență și valoare, scrie ZF.

Care e importanța României în strategia grupului?

În cadrul conferinței de prezentare a rezultatelor financiare pe primul semestru, Provost evidențiază rolul esențial al României în arhitectura globală a Renault. Uzina Dacia de la Mioveni și centrul tehnologic de la Titu rămân piese-cheie pentru competitivitatea grupului.

CEO-ul subliniază că România joacă un rol strategic în menținerea performanței operaționale, iar platforma CMF-B, utilizată pentru modelele Dacia (Logan, Sandero, Duster, Bigster), intră în proces de electrificare pentru a răspunde reglementărilor europene în continuă evoluție.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Care sunt rezultatele financiare ale companiei?

În primul semestru din 2025, Renault Group vinde 1,17 milioane de vehicule la nivel global și marchează o creștere de 1,3%.

În Europa, în ciuda unei piețe în scădere, grupul crește cu 5,4%. Totuși, profitul net scade drastic, de la un plus de 1,29 miliarde euro în 2024, la o pierdere de 11,2 miliarde euro.

Marja operațională se reduce la 6,1%. Duncan Minto, fost CEO interimar și actual CFO, explică faptul că, deși unele obiective nu sunt atinse, fundamentele afacerii rămân solide. Provost recunoaște presiunea intensă exercitată de competiția asiatică și de complexitatea reglementărilor planificate pentru 2030, pe care le consideră nesustenabile.

Care sunt planurile de dezvoltare?

Provost reafirmă angajamentul față de filosofia „valoare înaintea volumelor” și promite o accelerare a proceselor interne, precum și lansarea mai rapidă a noilor modele – el dă ca exemplu Twingo, adus în stadiul de producție în doar 21 de luni. Printre priorități se numără implicarea timpurie a furnizorilor în proiecte, consolidarea relațiilor cu dealerii și o ofensivă de produs: în 2025, Renault lansează șapte modele noi, printre care Dacia Bigster, Renault 4 E-Tech și Alpine A390.

Care e performanța Dacia?

În prima jumătate a anului, Dacia vinde 356.000 de unități, în ușoară scădere față de 2024 (-0,7%). Mixul de motorizări se schimbă semnificativ, iar 23,5% dintre livrări reprezintă modele electrificate, în special Duster Hybrid și Spring.

Bigster, lansat în ianuarie, adună deja peste 17.000 de înmatriculări, cu cerere ridicată pentru versiunile hybrid și versiunile superioare de echipare. Provost afirmă că Dacia rămâne „fundamentul competitivității în Europa” și este brandul care permite grupului să combine volume mari cu profitabilitate.

Care e viziunea pentru viitor?

François Provost nu anunță o schimbare de direcție, ci o accelerare a transformării deja începute prin planul „Renaulution”. El susține că poziționarea prin diviziile Ampere și Horse este clară, iar noua etapă urmărește eficiență, viteză și execuție riguroasă. „O nouă eră începe acum”, afirmă Provost și subliniază nevoia de a livra mai repede și mai eficient.

Cine e François Provost?

Născut în 1968, este absolvent al École Polytechnique și al Corpului Minelor. Are o carieră de 23 de ani în cadrul Renault, unde ocupă funcții importante în Portugalia, Rusia, Coreea, China și Asia-Pacific. Coordonează achizițiile, parteneriatele și relațiile publice ale grupului și colaborează cu parteneri strategici precum Nissan, Mitsubishi, Geely și Aramco. Mandatul său ca CEO și administrator al Renault Group este de patru ani.