- Pentru jumătate dintre români, berea simbolizează relaxarea și vacanța.
- Mulți experimentează beri noi și gustă bere locală în străinătate.
- Berea este consumată pe plajă, munte și în excursii este importantă social și cultural.
Pentru jumătate dintre români, berea este mai mult decât o băutură și este un simbol al relaxării și al atmosferei de vacanță, percepție pe care o împărtășesc atât bărbații, cât și femeile, în special cei peste 35 de ani.
Advertisment
Studiul realizat de Reveal Marketing Research pentru Centrul de Studii despre Bere arată că berea contribuie semnificativ la crearea stării de vacanță și este considerată o băutură preferată în concediu, mai ales de bărbați.
Berea în vacanță: simbol al socializării, explorării gusturilor și relaxării
Berea face parte din ritualul social și personal al vacanței și asociază cu momente de bucurie, socializare și explorare a gusturilor, iar românii experimentează tot mai mult sortimente noi, inclusiv bere fără alcool sau premium, ceea ce reflectă maturizarea gusturilor și responsabilitatea în consum.
Titlurile zilei
Studiul evidențiază că jumătate dintre respondenți sunt deschiși să încerce tipuri noi de bere în vacanță și manifestează un interes similar între sexe și mai accentuat la persoanele peste 35 de ani. De asemenea, mulți români care călătoresc în străinătate aleg să deguste berea locală și consideră aceasta parte din experiența culturală a destinației. Berea reprezintă astfel un companion important al vacanțelor, fie că este vorba de ieșiri cu prietenii, aventuri culinare sau relaxare pe plajă, munte sau excursii de o zi, locuri preferate pentru consumul de bere în timpul verii.
Centrul de Studii despre Bere, prin activitatea sa interdisciplinară, investighează rolul berii ca liant social și cultural și pune accent pe importanța acesteia în bunăstarea socială și construirea comunităților, atât în tradiție, cât și în context modern.