- Starbucks raportează o scădere de 47% a profitului în trimestrul până în iunie 2025 și ajunge la 558 milioane de dolari, mult mai mare decât scăderea anticipată de 30%, scrie FT.
- Compania angajează mai mulți barista și implementează un nou model de servicii în America de Nord, Green Apron Service, care include un algoritm pentru livrarea rapidă a băuturilor.
- După o perioadă de scădere, vânzările din China cresc cu 2% datorită reducerii prețurilor și unei concurențe mai mari din partea lanțurilor locale.
Starbucks înregistrează o scădere semnificativă a profitului, care scade cu 47% în trimestrul până în iunie 2025 și ajunge la 558 milioane de dolari, mult mai mult decât scăderea estimată de 30%, conform FT.
Advertisment
Compania investește masiv în îmbunătățirea serviciilor, angajează mai mulți barista și implementează noi standarde de ospitalitate, pentru a atrage clienți după mai bine de un an de vânzări în scădere.
Starbucks lansează un nou serviciu și înregistrează creșteri în China, dar marja operațională scade
De asemenea, lansează un nou model de serviciu, Green Apron Service, în 11.000 de locații din America de Nord, care include un algoritm destinat să livreze băuturi în mai puțin de patru minute. CEO-ul Brian Niccol descrie această schimbare drept „cea mai mare investiție a Starbucks în standarde operaționale și servicii pentru clienți”. Investițiile aduc însă costuri suplimentare, iar marja operațională scade cu 6,8 puncte procentuale și ajunge la 9,9%.
Titlurile zilei
Veniturile cresc cu 4%, la 9,5 miliarde de dolari și depășeșc estimările analiștilor. Totuși, vânzările în magazinele comparabile scad pentru al șaselea trimestru consecutiv, cu o scădere de 2%. Pe de altă parte, vânzările din China, a doua mare piață a Starbucks, cresc pentru prima dată de la sfârșitul lui 2023 și înregistrează un avans de 2% în vânzările din aceleași locații. Starbucks reduce prețurile pentru unele băuturi reci și pe bază de ceai, pentru a concura cu lanțuri locale ca Manner Coffee și Luckin Coffee.