• LVMH vrea să vândă brandul Marc Jacobs, pe care îl deține din 1997, în contextul scăderii cererii globale pentru produse de lux, scrie FT.
  • Grupul raportează o scădere de 15% a profitului operațional și o diminuare semnificativă a vânzărilor în divizia de modă și marochinărie.
  • LVMH își revizuiește portofoliul și este deschis la vânzarea brandurilor care nu se mai potrivesc strategiei sale, după ce în trecut renunță și la participațiile din Off-White și Stella McCartney.

Grupul francez LVMH demarează procesul de vânzare a brandului de modă Marc Jacobs, potrivit FT. Conglomeratul contactează potențiali cumpărători, printre care se numără și Authentic Brands, proprietarul Reebok. LVMH deține Marc Jacobs din 1997, iar discuțiile se află în desfășurare, fără o certitudine cu privire la finalizarea unui acord.

Cum se mișcă piața de lux?

Decizia vine într-un moment complicat pentru LVMH, controlat de miliardarul Bernard Arnault. Grupul înregistrează o scădere de 19% a valorii acțiunilor în ultimul an, pe fondul unei încetiniri generale a cererii în sectorul de lux. Cererea slabă din partea consumatorilor chinezi, incertitudinile comerciale globale și creșterea prețurilor afectează vânzările, mai ales în Statele Unite.

Care e situația financiară actuală?

În prima jumătate a anului, LVMH raportează un profit operațional de puțin peste 9 miliarde de euro, cu 15% mai mic decât în aceeași perioadă a anului trecut, dar ușor peste estimările analiștilor. Divizia principală, care include moda și marochinăria, înregistrează o scădere semnificativă a vânzărilor, ce confirmă tendința descendentă din piață.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Care e noua abordare cu privire la portofoliul de branduri?

Directorul financiar Cécile Cabanis afirmă că LVMH este dispus să renunțe la brandurile care nu se mai aliniază strategiei grupului. Ea amintește de retragerea din participațiile Off-White și Stella McCartney, realizate anul trecut. LVMH adoptă o politică selectivă cu privire la deținerea de branduri și preferă să gestioneze doar mărcile care completează coerent portofoliul său.

Care e dinamica tranzacțiilor în modă?

Fondat în 1984, brandul Marc Jacobs este cunoscut pentru gențile și accesoriile sale de lux. Marc Jacobs ocupă și funcția de director creativ al LVMH între 1997 și 2014. Într-un context mai lent al tranzacțiilor din modă, Prada finalizează în aprilie achiziția Versace pentru 1,38 miliarde de dolari – cu 200 de milioane mai puțin decât suma inițială – achiziție ce reflectă reevaluările curente din industrie.