• ROCA vinde pachetul de 20% din Artesana.
  • Booster Capital devine noul acționar alături de fondatori.
  • Artesana termină 2024 cu afaceri de peste 10 mil. euro.

Artesana, producătorul românesc de lactate fondat în 2012, intră într-o nouă etapă. Roca Investments face exitul din companie după cinci ani, iar participația de 20% merge către fondul de private equity Booster Capital.

În acest interval, Artesana triplează cifra de afaceri, ajunge la peste 10 milioane de euro în 2024 și devine un brand prezent în peste 2.500 de magazine din România și alte 9 țări europene. Exitul ROCA s-a realizat cu o rată de rentabilitate de 30%, într-un moment-cheie pentru companie, care pregătește o investiție de 10 milioane de euro într-o nouă fabrică de brânzeturi artizanale.

Ce spune Ispir Laurențiu, partener, Booster Capital?

„Noi credem că Artesana este abia la începutul procesului de creștere și are toate ingredientele unei investiții de succes în continuare. Apropo, aș face o precizare, noi nu doar că am cumpărat participația Roca, dar urmează să aducem capital nou în companie. Deci vom cumpăra acțiuni noi emise de companie pentru a crește capitalul și a susține construcția noi fabrici de brânzeturi specializate.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Revenind acum la ingredientele de succes pe care le vedem noi, pe termen foarte lung de altfel, în primul și în primul rând, brand impecabil, probabil unul dintre cele mai bune brand-uri apărute în România în ultimile decenii. În al doilea rând, portofoliul de produse de foarte bună calitate și cu mare loialitate printre consumatori. Noi am devenit clienți Artesana înainte de a deveni investitori cu mulți ani înainte, deci apreciem și din calitate de consumatori foarte mult.

Din brand și din portofoliul de produse cu loialitate mare rezultă o poziție de lider în segmentul super-premium al pieței, pe care noi îl vedem în creștere accelerată. Noi, ca și consumatori, devenim din ce în ce mai atenți la calitatea produselor pe care le consumăm. Compania are o fabrică foarte modernă pentru portofoliul actual, cu loc de dublare sau chiar triplare a vânzărilor pe portofoliul actual, iarăși foarte important, și, evident, o echipă de fondatori și de management excepționale care a executat impecabil și au pus la punct și au și executat o strategie foarte bună în această piață.

Pentru noi și pentru orice alt fond de investiții, astea sunt ingredientele care ne fac să credem că mai urmează o triplare de business în următorii 5-6 ani și pe termen lung încă o dată. Potențialul este foarte mare. N-aș exclude ca Artesana să fie un business de 100 milioane de euro în 10 ani de zile.

Compania are deja în portofoliu brânzeturi de specialitate. Doar că capacitatea de producție este încă mică pe acest portofoliu de produse. În schimb, reacția pieței, reacția consumatorilor, al clienților este foarte bună. Evident, urmează decizia naturală de a pune o fabrică nouă pe această categorie și modernă. Focusul rămâne piața internă, unde în continuare va fi repetarea poveștii de succes de pe portofoliul actual de produse pe noile categorii.

Cerere mare pe produse de calitate. Focusul va fi piața internă. La fel, reacții foarte bune sunt și de la export. Este un produs care se pretează mult mai bine către export, transport și în termeni de valabilitate mult mai extins pentru brânzeturi, deci e mult mai ușor de exportat. Și atunci, evident că, și asta va fi o direcție foarte clară de creștere, nu doar pentru fabrica nouă și pentru portofoliu de brânzeturi, ar putea fi banii, și ne gândim și la achiziții de competitori sau branduri de nișe care ar putea foarte bine să complementeze Artesana”, spune el.