- Producătorii români de lactate se orientează tot mai mult spre brânzeturile maturate pentru a adăuga valoare afacerilor, scrie ZF.
- Piața brânzeturilor din România depășește 5 miliarde de lei, iar cele mai căutate categorii sunt cașcavalul (31,8%), telemeaua (26,9%) și specialitățile (13%).
- Brânzeturile speciale precum camembert, raclette sau gouda sunt produse de fabricile românești după rețete inspirate din Italia, Elveția sau Olanda.
Tot mai mulți producători români de lactate se orientează, în prezent, către producerea brânzeturilor maturate. Această alegere vine, pe de o parte, din dorința de a crește valoarea adăugată a afacerilor lor, iar pe de altă parte, din identificarea unei cereri reale pe piață. Vitrinele marilor magazine sunt dominate de brânzeturi maturate de import, iar consumatorii români manifestă un interes tot mai mare pentru produse rafinate și sofisticate, scrie ZF.
Advertisment
Care sunt preferințele consumatorilor?
Piața brânzeturilor depășește valoarea de 5 miliarde de lei, conform datelor oferite de compania de cercetare Market Vector. În cadrul acestei piețe, cașcavalul deține cea mai mare pondere valorică, cu 31,8%, urmat de telemea, care reprezintă 26,9%, și de specialitățile de brânzeturi, cu 13%.
Specialitățile includ sortimente precum camembert, raclette, trapist, tilsit, gouda, pecorino sau buratta. Producătorii români realizează aceste brânzeturi prin folosirea rețetelor inspirate din tradițiile Italiei, Elveției sau Olandei. Prin această adaptare, ei răspund așteptărilor consumatorilor locali, care caută calitate, diversitate și gusturi rafinate.