• Peste 40 de retaileri internaționali intră pe piața românească între 2020 și 2025, majoritatea în mall-urile din București, cu focus pe modă, food & beverage și beauty, scrie ZF.
  • Retailerii deschid magazine proprii și arată încredere și angajament pe termen lung, iar branduri din mai multe țări se extind rapid.
  • România devine o destinație atractivă pentru retail, cu infrastructură modernă și consumatori cu putere de cumpărare în creștere, iar creșterea continuă în modă, restaurante și beauty este așteptată.

În perioada 2020-2025, peste 40 de retaileri internaționali intră pe piața din România, care valorează aproximativ 60 de miliarde de euro, deși rețelele lor globale cumulează venituri de peste 80 de miliarde de euro, conform ZF.

Majoritatea aleg centrele comerciale din București pentru lansare, iar principalele sectoare reprezentate sunt moda (26%), food & beverage (17%) și cosmetica & beauty (12%) și însumează peste jumătate din noile intrări. Se remarcă și extinderi în articole sportive, jucării, bijuterii și magazine specializate, demonstrând diversificarea pieței.

România este o piață dinamică și atractivă pentru extinderea internațională în retail

România se consideră o piață dinamică și atractivă pentru expansiunea internațională în retail, susținută de o infrastructură modernă de peste 4,7 milioane metri pătrați. Retaileri cunoscuți precum Primark, Lefties, Calvin Klein Jeans, JD Sports, Kiko Milano, Wendy’s sau Zabka se extind rapid, iar alții, precum Action și MR.DIY, pregătesc intrarea pe piață.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Peste 70% dintre noii retaileri deschid magazine în mall-uri, care oferă trafic ridicat și facilități integrate și preferă deschiderea propriilor unități, semn al încrederii în potențialul pieței și angajamentului pe termen lung. Retaileri din SUA, Polonia, Germania, Spania și Franța sunt atrași de creșterea puterii de cumpărare și de interesul consumatorilor români pentru branduri internaționale.

Consultanții Cushman & Wakefield Echinox estimează un interes continuu pentru extinderea în România, în special în segmentele modă, restaurante și beauty, susținut de investițiile în noi proiecte retail și diversificarea formatelor, care oferă oportunități pentru noi jucători și extinderea celor existenți.