- Aviația românească se confruntă cu dificultăți financiare, iar Blue Air intră în faliment după ce a încetat operațiunile în septembrie 2022, scrie ZF.
- Compania nu reușește să atragă investitori și intră în insolvență în martie 2023, după poprirea conturilor de către Ministerul Mediului.
- Înainte de pandemie, Blue Air era al doilea mare jucător pe piața locală și transportă 5 milioane de pasageri anual.
Aviația românească, deși are o tradiție îndelungată, nu reușește să se mențină la nivelul concurenței internaționale în ultimii ani și este afectată semnificativ de probleme financiare, conform ZF.
Advertisment
Aceasta duce la colapsul unor companii aeriene și la dificultăți mari pentru altele, chiar și pentru operatorii care încă funcționează pe piața locală. O dovadă clară a acestui declin este falimentul recent al companiei Blue Air, anunțat de Infinexa, o companie antreprenorială românească specializată în restructurarea și finanțarea firmelor aflate în dificultate.
Falimentul Blue Air: Un șoc pentru piața aeriană românească
Blue Air, care este cândva un jucător important pe piața locală de transport aerian, încetează să mai opereze zboruri încă din 6 septembrie 2022 și lasă mii de pasageri pe aeroporturi, iar vestea anulării tuturor zborurilor vine ca un șoc pentru industrie. Compania motivează această decizie prin faptul că Ministerul Mediului pune poprire pe toate conturile sale, ceea ce face imposibilă continuarea activității. În martie 2023, Blue Air intră în insolvență, iar anunțul falimentului vine la aproape un an distanță de la oprirea zborurilor.
Titlurile zilei
Înainte de pandemie, Blue Air este unul dintre cei mai mari operatori de pe piața locală de transport aerian și transportă anual aproximativ 5 milioane de pasageri și este al doilea cel mai mare jucător pe piața românească, imediat după Wizz Air, competitorul său direct. Falimentul acestei companii reflectă o problemă mai largă a industriei aeriene din România, unde multe companii românești se confruntă cu dificultăți financiare și cu imposibilitatea de a concura eficient cu operatorii internaționali mari.