- Mari companii europene, precum Mercedes și LVMH, presează pentru un acord rapid cu SUA și evită tarife dure, scrie Bloomberg.
- UE acceptă taxe moderate, iar firmele se tem că războiul comercial le va crește costurile.
- Negocierile sunt tensionate, dar toți caută compromisuri pentru a menține relațiile economice vitale.
Producătorii europeni de top, precum Mercedes-Benz, LVMH și alte companii mari, influențează în mod semnificativ eforturile Uniunii Europene de a răspunde ferm amenințărilor tarifare ale lui Donald Trump, conform Bloomberg.
Advertisment
Pentru a evita un război comercial transatlantic, unii lideri de afaceri poart discuții informale cu oficiali americani și cer o înțelegere rapidă și eliminarea unor produse americane emblematice, cum ar fi bourbonul, de pe lista mărfurilor vizate de taxe de răspuns.
Companiile europene presează pentru evitarea tarifelor dure înainte de 9 iulie
Aceste companii sunt motivate de preocupări legate de profitabilitate și competitivitate și fac presiuni atât public, cât și în spatele ușilor închise, pe măsură ce se apropie termenul-limită din 9 iulie pentru a evita tarife de 50% asupra majorității importurilor americane în UE. În cazul în care negocierile eșuează, Comisia Europeană propune taxe pe exporturi americane în valoare de circa 95 miliarde de euro, însă unele state membre și industrii cer reducerea acestui pachet cu până la 70 miliarde de euro.
Titlurile zilei
UE este dispusă să accepte o taxă universală de 10% pe multe exporturi, însă dorește rate mai mici pentru sectoarele cheie, cum ar fi farmaceuticele și aviația. În ultimele săptămâni, tonul blocului european devine mai moderat.
Companiile europene caută compromis pentru a proteja relațiile profitabile cu SUA
Principala motivație a companiilor europene este legată de relațiile comerciale profitabile cu SUA, de la prețuri mai mari la marje de profit mai bune, până la dependența de tehnologia americană și colaborarea academică. Liderii companiilor se tem că o reacție dură a UE poate afecta negativ industria europeană.
Negocierile sunt tensionate, Trump critică UE dur, iar președintele Comisiei Europene Ursula von der Leyen amenință cu toate opțiunile, însă poziția UE este slăbită de lobby-ul firmelor europene care caută să diminueze severitatea răspunsului.
Producătorii auto germani Mercedes, BMW și Volkswagen sunt activi în dialogul cu oficialii americani, inclusiv cu secretarul Comerțului și încearcă să evite tarifele. Ei anunță investiții și mutări de producție în SUA. De asemenea, companii farmaceutice europene, precum Sanofi, promit investiții semnificative pe piața americană.