- CATL aduce în Europa tehnologia de schimbare rapidă și reciclare a bateriilor, cu planuri de extindere a rețelei, scrie FT.
- Colaborează cu Ford, Tesla și Stellantis și promovează reciclarea mineralelor critice.
- Bruxelles cere cooperare, iar CATL dezvoltă rețele și pentru camioane în China.
CATL este cel mai mare producător mondial de baterii pentru vehicule electrice, intenționează să aducă tehnologia sa de schimbare și reciclare a bateriilor în Europa, într-un context global de securizare a lanțurilor de aprovizionare durabile pentru EV-uri, conform FT.
Advertisment
Jiang Li, secretarul board-ului CATL, afirmă că schimbarea bateriilor — unde șoferii înlocuiesc celulele descărcate cu altele încărcate — are un potențial mare în Europa pentru a reduce costurile și a crește durata de viață a bateriilor.
Tehnologia schimbării bateriilor electrice câștigă teren în Europa și China
Tehnologia, dezvoltată inițial de Nio, permite schimbarea rapidă a bateriilor și scade costul inițial al mașinii electrice, deoarece bateria nu este deținută direct de utilizator. Deși extinderea în afara Chinei merge lent din cauza costurilor mari pentru stațiile de schimb, acest sistem câștigă teren pe fondul creșterii vânzărilor de EV și a preocupărilor geopolitice cu privire la lanțurile de aprovizionare.
Titlurile zilei
Nio operează deja 60 de stații în Europa, iar Stellantis introduce schimbarea bateriilor pentru flota sa de Fiat 500 electrice în Spania. CATL planifică să construiască 1.000 de astfel de stații în China până la sfârșitul anului și 10.000 în trei ani și urmează să extindă modelul și în Europa.
Bruxellesul cere parteneriate europeno-chineze pentru sustenabilitate
Bruxelles-ul pune presiune pe companiile chineze să colaboreze cu europenii pentru a asigura sustenabilitatea lanțurilor de aprovizionare. CATL colaborează deja cu Ford, Tesla și Stellantis și are o fabrică de baterii de 4,1 miliarde de euro în Spania.
Compania susține economia circulară și reciclarea aproape completă a mineralelor critice din baterii. Tehnologia lor de schimbare facilitează colectarea bateriilor pentru reciclare în masă, însă reglementările mai stricte din Europa complică afacerile.
CATL dezvoltă și o rețea extinsă de stații de schimb pentru camioane pe principalele rute din China, acoperind 80% din drumurile majore de transport marfă, pentru a-și diversifica sursele de venit.