• Antibiotice câștigă licitația NHS și livrează 7 milioane flacoane în Marea Britanie, scrie ZF.
  • Compani se extinde în Europa: Italia, Germania și negocieri în mai multe țări.
  • În T1/2025, raportează venituri de 180 mil. lei și profit de 32,6 mil. lei.

Compania de stat Antibiotice Iași, cu o capitalizare de 1,5 miliarde lei, câștigă pentru a cincea oară o licitație organizată de National Health Service din Marea Britanie și livrează 7 milioane de flacoane de antibiotice injectabile spitalelor britanice în următorii doi ani, conform ZF.

În 2025, compania estimează o creștere a cotei de piață în Regatul Unit la 43%, față de 35% în 2021, datorită competitivității costurilor, calității produselor și angajamentului pentru dezvoltare sustenabilă.

Antibiotice se extinde pe piețele europene în 2025

Antibiotice câștigă și o licitație în Italia pentru aproximativ 400.000 de flacoane anual și vizează o cotă de piață de circa 40%. Totodată, poartă negocieri pentru extinderea pe piețe europene precum Spania, Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia, dar și pentru intrarea pe piețe noi precum Croația, Franța și Austria.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

În 2025, compania debutează pe piața germană, cea mai mare din UE în sectorul farmaceutic, cu obiectivul de a vinde 2,5 milioane flacoane anual și a fi prezentă în spitale din trimestrul IV.

Antibiotice raportează scăderi de 6% în venituri în T1/2025

În primul trimestru al anului 2025, Antibiotice raportează venituri totale de 180 milioane lei, în scădere cu 6%, și un profit net de 32,6 milioane lei, cu 13% mai mic decât în T1/2024. Veniturile operaționale scad cu 8% și ajung la 175 milioane lei, iar cheltuielile operaționale se reduc la 139 milioane lei.

Portofoliul companiei include 188 de produse din 11 clase terapeutice, iar în 2025 se derulează 54 de proiecte de cercetare în cadrul Centrului INOVA.