- Românii preferă tot mai mult vacanțele în Asia, cu creșteri mari ale cheltuielilor în Japonia și Thailanda, potrivit Raport Global de Turism Revolut.
- Cheltuielile internaționale ale românilor cresc cu 8%, în timp ce Europa pierde din popularitate.
- Cei mai mulți bani se duc pe restaurante și alimente, iar Revolut simplifică plățile și rezervările în străinătate.
Conform datelor din primul Raport Global de Turism publicat de Revolut, preferințele de călătorie ale românilor încep să se reorienteze dinspre Europa spre Asia, în special în rândul milenialilor.
Advertisment
Raportul este bazat pe comportamentul financiar al utilizatorilor din 24 de țări și arată că în 2024 cheltuielile internaționale realizate de clienții Revolut depășesct 20 de miliarde de lire sterline.

Milenialii conduc valul de interes pentru Asia
Românii din generația milenialilor, 25-44 de ani, sunt principalii promotori ai acestei schimbări de preferință, contribuind semnificativ la creșterea cheltuielilor în Asia: Japonia, Coreea de Sud și Thailanda.
Titlurile zilei
Alte destinații asiatice precum Filipine, Vietnam și Malaezia înregistrează creșteri de două cifre și reflectă o reorientare clară spre vacanțe cu experiențe culturale și gastronomice bogate.
Cum cheltuiesc românii în vacanțe?
În afara granițelor, românii alocă cei mai mulți bani pentru restaurante, 21% din total, cu o medie de 120 lei per tranzacție. Cu toate acestea, cheltuielile pentru alimente le depășesc pe cele pentru cumpărături, ceea ce indică o tendință spre gătit pe cont propriu în vacanțe, fie din motive economice, fie din dorința de autenticitate.
Revolut sprijină turismul internațional
Aplicația Revolut facilitează călătoriile internaționale prin plăți rapide, RevPoints, rezervări de cazare, experiențe locale și conectivitate prin eSIM în peste 100 de țări. Anumite planuri includ și acces la lounge-uri în aeroporturi.